Bonderer
Nu ik al meer dan 30 jaar mijn films met de hand ontwikkel, heb ik de Heiland-ontwikkelaar aangeschaft. Dat was een uitstekende aankoop. Ik had hem al eens op een Photokina gezien, maar de prijs had me aanvankelijk afgeschrikt. Het apparaat is gewoonweg geniaal en het is ook nog eens leuk om ermee te werken. Nu kan ik belichtingstijden en verdunningen uitproberen die ik voorheen nooit zou hebben gebruikt. Ik wil hier niet in technische details treden, dat staat allemaal bij Heiland, maar wie niet slechts af en toe een film ontwikkelt, maar al iets vaker, zou deze aankoop moeten overwegen. Wat de prijs betreft: het is zeker geen koopje, maar wie de prijzen voor kleine series in de machinebouw kent, weet dat hij hier een apparaat krijgt dat zijn geld meer dan waard is, met een zeer goede prijs-kwaliteitverhouding. Dit apparaat is machinebouw op zijn best en met de besturing van Heiland een klasse apart.
Als iemand uit het Ruhrgebied het eens wil bekijken, is hij van harte welkom bij mij. Even laten weten.