Bonderer
Hallo
Wie, net als ik, al jarenlang fotografeert en zijn films laat ontwikkelen, heeft natuurlijk een groot aantal negatieven. Ik heb nu een bedrijf gevonden dat uitstekend archiefmateriaal verkoopt/produceert: Hans Schröer in Karlsdorf-Neuthard. De prijzen variëren, soms zijn ze goed, soms iets hoger, maar de kwaliteit is uitstekend. Ik heb telkens 10 negatiefhoesjes met hechtstroken ingepakt en deze in de Folio II-Pegasus-klapdoos gedaan. Per doos passen er ongeveer 250 negatiefhoesjes in, afhankelijk van het materiaal, en de dozen zijn zo stevig dat ze het gewicht zonder problemen kunnen dragen. Doordat ik de hoesjes per 10 heb verpakt, is het relatief eenvoudig om een bepaald negatief te vinden.
Ik heb het zo gedaan, maar er zijn vast ook andere ideeën. Als je daar belt, word je geholpen. De mensen zijn niet alleen aardig, maar ook deskundig, een zeldzame combinatie. Het zijn gebruiksvoorwerpen die daar worden verkocht, ze moeten functioneren en dat doen ze goed. Nadat ik mijn verzameling heb overgepakt, is de benodigde ruimte met ongeveer 50% verminderd. Voor wie diepere planken heeft, is er ook een versie met een "lade".