Heel veel nuttige informatie
Mirko,
heel erg bedankt voor deze uitgebreide informatie :)
Het is best "gek" waar je allemaal op moet letten bij het thema "filmproductie", het hele proces klinkt in ieder geval spannend.
Ik was op de hoogte van de lichtgevoeligheid, of beter gezegd, ik had dat al gedacht met die containers en ik heb het ook gelezen; in de catalogus staat het zelfs bij de productbeschrijving, als ik me goed herinner. Voor zover ik me nog kan herinneren, heb ik de film in de zomer "binnen" geladen. Toen ik een paar weken later deze "lichtinval"-film ontwikkelde, raakte ik zo in paniek dat ik meteen een lichtdichting voor mijn filmhouder kocht, want voor mij was het duidelijk: "Oké, al meer dan 20 jaar oud, dat moest er een keer van komen". Het idee om eerst een andere film te belichten, kwam pas veel later bij me op (maar de film heb ik nog wel met de oude lichtafdichting belicht, zo verstandig was ik dan toch).
Aan de andere kant heb ik nu eindelijk ook eens de lichtafdichting vervangen, dat kan nooit kwaad ;)
Ik ga vandaag eindelijk de ADOX belichten, ik ben nu al heel benieuwd wat ik op het negatief zie, het ziet er al veelbelovend uit.
Nogmaals bedankt voor je info, Mirko, en sorry voor het late antwoord, ik heb het momenteel erg druk.
Nog een fijne zondag
Dieter
p.s.: Hoe kan ik bij jullie een automatische incasso instellen, of met creditcard betalen (als alternatief)? Dat duurt me altijd te lang met die overschrijvingen, het duurt soms wel een week voordat jullie de betaling hebben ontvangen, en dan sturen jullie het begrijpelijkerwijs pas op