Kryschtof Hallo, welke Dmax kan worden bereikt met de ADOX Display Film? Moet je de negatieven op een speciale manier ontwikkelen (hard, zacht?) om na het overzetten naar de ADOX Display Film een goede zwart-witdia te krijgen?
MirkoBoeddecker De displayfolie had een normale kleurgradatie. Helaas moesten we de productie op korte termijn stopzetten. Daarom staat het product nog steeds in de catalogus, maar kunnen we het helaas niet meer produceren. Met vriendelijke groet, Mirko
Commander8x Welke formaten zijn er nog beschikbaar? En kunnen we ervan uitgaan dat er ooit een nieuwe versie komt, of is de film definitief uit de roulatie gehaald? Bedankt voor de antwoorden, Matthias
Kryschtof Het is wel jammer dat de Display-film niet meer verkrijgbaar zal zijn. Inmiddels denk ik dat de Display-film voor mij toch al de verkeerde keuze zou zijn geweest. Ik ben van plan om dia’s te maken door ze over te zetten van een zwart-witnegatief. Ik vermoed dat de ADOX Ortho 25 hiervoor beter geschikt is. Welke ontwikkelaar zou men kunnen gebruiken om een gamma van 2 of hoger te bereiken? De ontwikkelaars die op de ADOX-homepage worden genoemd, zijn waarschijnlijk niet bedoeld voor het maken van dia's. Ik neem aan dat de film identiek is aan de Rollei Ortho 25? Met vriendelijke groeten, Christof
MirkoBoeddecker Ik neem aan dat deze film hetzelfde is als de Rollei Ortho 25? Ik zou daar niet zomaar vanuit gaan, maar bij afzonderlijke producten kunnen er altijd wel eens overlappingen voorkomen. Met vriendelijke groet, Mirko