frau_ett
Dobrý den, milí přátelé fotografie,
dnes jsem na bleším trhu udělal skvělý objev. Koupil jsem tam pár starých fotografických papírů, které jsou ještě v původním balení, a chtěl bych se zeptat, jestli s nimi má někdo zkušenosti a mohl by mi o nich něco prozradit.
Jedná se o Agfa Brovira, Leonar Lumarto, kontaktní papír Mimosa Kiel, Argenta Novum atd.
Kromě toho bych ráda věděla, v čem spočívá výjimečnost kontaktního papíru.
Přeji vám krásnou velikonoční neděli, Eva.
Godot
Navíc bych ráda věděla, v čem spočívá výjimečnost kontaktního papíru.
Ahoj Evo,
původně byl každý fotografický papír kontaktním papírem nebo dokonce kopírovacím papírem, protože zvětšovací přístroje nebyly běžné. Zvětšeniny se tedy exponovaly za denního světla. Tvůj kontaktní papír Mimosa je jistě určen pro umělé osvětlení, ale je stále tak málo citlivý, že se pro zvětšovací přístroje spíše nehodí.
Stručně řečeno, hlavním rysem je pravděpodobně nízká citlivost, kromě možná zajímavého vzhledu výtisků. Vyvolává se to zřejmě docela normálně (pokud vím, ale jsou tu starší odborníci, kteří to ještě přesně vědí) – a to může dokonce fungovat.
Veselé svátky,
Stefan.
frau_ett
Ahoj, právě jsem udělala pár pokusů. Vyvolávám s Tetenalem a běžnou vývojkou. Všechny fotky se nepovedly :-(
Všechny sice mají krásnou barvu, ale není na nich vidět žádný motiv.
Je to snad známka toho, že ten papír je přece jen příliš starý?!?!
Jsem z toho trochu zmatená.
S pozdravem, Eva
frau_ett
Tak, po chvíli zkoušení jsem na tu chybu přišla. Ten papír potřebuje fakt hodně světla. Zkusila jsem na fotku při denním světle přiložit minci a pak mi bylo jasné, že papír alespoň zatím není zničený. Červené světlo mu vůbec neublížilo. Pracovala jsem tedy metodou vyloučení a teď mám dvě opravdu pěkné fotky. :-)
Vyvolává náhodou ještě někdo takové staromódní fotografické papíry?
Zkušenosti jsou vždy vítány.
S pozdravem, Eva
Godot
Ten papír potřebuje tolik světla.
Ano,
přesně to jsem vlastně chtěl těmi mnoha slovy říct. :blink:
Wolfgg