MirkoBoeddecker Het faillissement van Jobo AG is inmiddels overal bekend. Wat me echter enigszins verbaast, is dat alle schrijvers van berichten nu al het definitieve einde van Jobo betreuren. Technisch gezien betekent een faillissement alleen maar dat een bedrijf niet meer in staat is om zijn schulden te betalen. Er zijn tal van redenen om faillissement aan te vragen. Een mogelijke reden is dat de werknemers zo faillissementsgeld van het fonds voor looncompensatie krijgen, een andere is het handhaven van de beperkte aansprakelijkheid van een GmbH. Van Jobo weten we tot nu toe alleen dat het bedrijf failliet is. Meer niet. Al in het eerste artikel dat hierover is gepubliceerd (Photoscala, geloof ik) stond ook dat de eigenaren streven naar een nieuwe start. Ik zou daarom willen voorstellen dat we allemaal eerst afwachten wat er gaat gebeuren, voordat we Jobo opgeven. Een voortzetting van de analoge producten op iets kleinere schaal zou naar mijn mening een zinvolle onderneming zijn met bevredigende zakelijke vooruitzichten. FOTOIMPEX is grotendeels leverbaar en we zorgen er momenteel voor dat deze status tot aan de mogelijke nieuwe start gehandhaafd blijft. Met vriendelijke groeten, Mirko
MirkoBoeddecker Jobo: we gaan door. Vorige week hebben we 3 pallets met Jobo-voorraad ontvangen. Daardoor kunnen we de meeste standaardproducten leveren. Er is ook al een nieuw Jobo-bedrijf. De eigenaar bekijkt momenteel welke producten hij in de toekomst in het assortiment wil houden. Het assortiment zal helaas niet zo uitgebreid blijven (kunnen), maar dat geldt vooral voor de accessoires voor de processors. Met vriendelijke groeten, Mirko
cfb_de We zullen wel zien. Mirko heeft in deze discussie niet helemaal geen eigenbelang. Met vriendelijke groeten, Franz
MirkoBoeddecker Franz, als je met "eigenbelang" bedoelt dat FOTOIMPEX ook in de toekomst graag een afzetkanaal voor Jobo-producten wil blijven, dan heb je gelijk. Maar dat heeft vast niemand van degenen die dit lezen anders gedacht. Ik heb geen aandeel in het nieuwe bedrijf Jobo. Het gaat mij er nu om de leveringscapaciteit veilig te stellen, feitelijke informatie te communiceren en het assortiment de komende weken zo rustig mogelijk door te brengen totdat er nieuwe producten beschikbaar zijn. Met vriendelijke groeten, Mirko
cfb_de Als je met "eigenbelang" bedoelt dat FOTOIMPEX ook in de toekomst graag een afzetkanaal voor Jobo-producten wil blijven, dan heb je gelijk.Hallo Mirko, dat is precies wat ik bedoelde. Met vriendelijke groeten, Franz
MirkoBoeddecker Jobo heeft ons een nieuwe prijslijst gestuurd. Alle hier vermelde producten blijven verkrijgbaar. We doen ons best om nog een paar extra producten toe te voegen. De prijzen in de tabel zijn netto, exclusief btw! Met vriendelijke groeten, Mirko