Hallo allemaal,
Allereerst even wat achtergrondinformatie:
Mijn vader is tweeënhalve maand geleden overleden. Hij was een fervent fotograaf. Zelf heb ik helaas weinig van de interesse van mijn vader meegekregen, en daarom hoop ik hier wat deskundig advies te kunnen krijgen?

Aangezien mijn beide ouders inmiddels helaas zijn overleden, hebben we enkele weken geleden de inboedel moeten opruimen. Op zolder zijn we dozen met oude diavoorstellingen tegengekomen. Op de dia's staan deels nog heel oude gezamenlijke foto's van mijn ouders. Daarom staan de dozen nu bij mij, omdat ik de dia's graag wil digitaliseren. Ik heb via onderzoek op internet wel ontdekt dat er inmiddels ook bedrijven zijn die het digitaliseren van de dia's voor hun rekening nemen, maar ik wil de voor mij zeer waardevolle herinneringen van mijn ouders liever niet aan derden toevertrouwen. Daarom heb ik nu nagedacht over de aanschaf van een diascanner. De aanschaf mag qua kosten niet te hoog oplopen, maar ik ben ook bereid om wat geld uit te geven voor goede kwaliteit. Natuurlijk heb ik ook al op Google gezocht, maar ik was niet echt tevreden met de resultaten.
Daarom ben ik op dit forum over analoge fotografie terechtgekomen: kunnen jullie mij apparaten aanbevelen die de aankoop waard zijn, of kennen jullie goede (neutrale) informatiesites waar ik verder onderzoek kan doen?
Bij voorbaat hartelijk dank en vriendelijke groeten
Matthias
?
?