Bonderer
Ik heb twee Printo-rollen (afdrukrollen) laten reviseren, omdat die van mij erg aan elkaar plakten en ze niet meer goed functioneerden. Ik ga ze nu testen, maar alleen met zwart-wit-chemie, en als het goed gaat, zal ik er nog iets over schrijven, zodat andere Printo-bezitters weten waar ze deze rollen kunnen laten reviseren. De prijs voor de revisie lijkt me redelijk, aangezien Durst op dit gebied niets meer te bieden heeft. De afdrukken bleven te vaak plakken en dan moest alles weer uit elkaar worden gehaald en ik zal niet de enige gebruiker zijn geweest die daar problemen mee had.
SCKStef
Hallo,
Ik zou ook nog een leverancier voor nieuwe rollen kunnen aanbevelen; het schijnt de oorspronkelijke fabrikant te zijn:
GTK - Timek Group SA
www.gtk.ch
De prijzen waren daar ook redelijk.
Groeten,
Stähane
Bonderer
Ik heb dit weekend de gereviseerde Printo-rollen in mijn Printo getest. Ze werkten probleemloos en de foto’s bleven niet plakken. Ik heb er ongeveer 50 foto’s (18x24) doorheen gehaald. De Printo-rollen zijn gereviseerd door het bedrijf Thermaphot in Neurenberg. De heer Kämmerl is erg behulpzaam en deskundig. U kunt het beste contact met hem opnemen. De laatste twee rollen, waar het papier uit het rek loopt, moeten worden gereviseerd. De andere rollen geven geen problemen. Printo-bezitters weten hoe ze moeten worden gedemonteerd, maar bewaar de onderdelen, veren en schroeven goed. Ik heb mijn rollen ter beoordeling ook aan andere bedrijven gegeven, maar niemand kon helpen. Ze zijn gewoon te klein voor normale slijpmachines. Ze moeten na het coaten immers ook nog worden geslepen. Er is misschien wel een fabrikant in Zwitserland, maar dan is er nog het douaneprobleem met de Zwitsers. Ik hoop dat ik Printo-eigenaren een beetje heb kunnen helpen.