Beef
Hoi,
Tot nu toe heb ik als 400-film altijd de ADOX CHM 400 (= Ilford HP5) gebruikt. Nu ik alles heb getest, moet ik vaststellen dat deze film hier helemaal niet meer verkrijgbaar is... noch de CHM 400, noch de HP5 zelf! (pff...)
Maar er is wel weer een nieuwe, betaalbare 400-film...de LegacyPro 400. Aangezien de ontwikkeltijden gelijk zijn aan die van de Neopan 400, wilde ik even vragen of dit weer een directe replica van de Neopan is. Dus eigenlijk of ik kan rekenen op exact dezelfde eigenschappen (toonwaarden, scherpte, korrel, enz...)
Dan zou ik deze film eens gaan uitproberen...
Groeten
Andi
zensusa
Hallo Andy,
De Legacy 400 en de Fuji Neopan 400 Pro zijn, afgezien van de "naam", identiek. In de Legacy-verpakking zit in feite een Fuji; alle eigenschappen en afwerking zijn dus hetzelfde.
Dit geldt overigens alleen voor gebruikers van Fuji-rolfilms, want de 400 als rolfilm zal binnenkort niet meer verkrijgbaar zijn; de productie wordt stopgezet. Gebruikers van 35 mm-film hoeven zich echter, voor zover het er nu uitziet, geen zorgen te maken; deze versie blijft in productie.
Groeten,
Lothar
MirkoBoeddecker
Hallo Andi,
Wat Neopan betreft heeft Zensua al alles gezegd; ik wilde alleen even verduidelijken dat we de HP5 natuurlijk wel in ons assortiment hebben.
We raden hem ook nadrukkelijk aan als alternatief voor de CHM 400.
Met vriendelijke groeten,
Mirko