KlausWehner
Hallo allemaal,
het wordt nu concreet: het fineartforum Paderborn begint langzaam vorm te krijgen! Datum: 5-6 juni 2010
Wie de forums in Braunfels heeft meegemaakt, weet al ongeveer wat we voor ogen hebben.
We willen de analoge zwart-wit-scene zo volledig mogelijk bijeenbrengen om zo persoonlijke contacten te bevorderen, een gezamenlijke uitwisseling van ideeën te stimuleren en (eventueel) samen te fotograferen.
Er worden analoge zwart-witfoto's tentoongesteld en veel fotografen zullen persoonlijk uitleg kunnen geven over hun werkwijze.
In verschillende lezingen zullen de actuele en urgente thema's van deze fotografische omwenteling worden behandeld en besproken.
In workshops wordt de fotografische praktijk overgebracht.
Enkele bekende fabrikanten zullen hun producten presenteren.
We proberen dit alles te organiseren zonder dat de bezoekers kosten moeten maken voor toegang of deelname aan de geplande evenementen.
Dit alles zal echter alleen slagen als zoveel mogelijk mensen dit idee steunen en actief meewerken. Het is belangrijk dat er zoveel mogelijk bezoekers komen!
Daarom een verzoek aan iedereen die ons project in principe positief ziet: help alstublieft mee om deze informatie verder te verspreiden!
Wie op andere forums is aangemeld: wijs alstublieft op dit evenement!
Informeren van handelaren, fabrikanten, fotogroepen...
Contacten leggen met andere geïnteresseerden – en eventueel al carpoolmogelijkheden organiseren.
We willen de analoge zwart-witfotografie een nieuwe impuls geven! We steken veel tijd en energie in het project fineartforum.
Daarom zouden we erg blij zijn met (positieve) feedback – maar ook opbouwende kritiek is welkom!
Zijn we iets belangrijks vergeten of over het hoofd gezien? Kunnen we iets beter doen? We zijn dankbaar voor suggesties!
Het programma is nog in ontwikkeling – meer informatie is te vinden op www.fineartforum.info!
In die zin: tot ziens!
Hartelijke groeten uit Paderborn
Klaus
EJG
KlausWehner
Bedankt EJG voor de oplettende correctie!
Er is me een klein foutje ontgaan – maar ik hoop dat de link nu werkt?
We willen graag actieve fotografen met hun eigen zwart-witfoto’s presenteren op het fineartforum Paderborn. Wie zijn eigen foto’s wil laten zien en de bezoekers er misschien ook iets over kan vertellen, kan op korte termijn contact met mij opnemen.
Bedankt en groeten
Klaus
StefanCaspari
Hallo allemaal,
het wordt nu concreet: het fineartforum Paderborn begint langzaam vorm te krijgen! Datum: 5-6 juni 2010
Wie de forums in Braunfels heeft meegemaakt, weet al ongeveer wat we voor ogen hebben.
We willen de analoge zwart-wit-scene zo volledig mogelijk bijeenbrengen om zo persoonlijke contacten te bevorderen, een gezamenlijke gedachtewisseling te stimuleren en (eventueel) samen te fotograferen.
Er worden analoge zwart-witfoto's tentoongesteld en veel fotografen zullen persoonlijk uitleg kunnen geven over hun werkwijze.
In verschillende lezingen zullen de actuele en urgente thema's van deze fotografische omwenteling worden behandeld en besproken.
In workshops wordt de fotografische praktijk overgebracht.
Enkele bekende fabrikanten zullen hun producten presenteren.
We proberen dit alles te organiseren zonder dat de bezoekers kosten moeten maken voor toegang of deelname aan de geplande evenementen.
Dit alles zal echter alleen slagen als zoveel mogelijk mensen dit idee steunen en actief meewerken. Het is belangrijk dat er zoveel mogelijk bezoekers komen!
Daarom een verzoek aan iedereen die ons project in principe positief ziet: help alstublieft mee om deze informatie verder te verspreiden!
Wie op andere forums is aangemeld: wijs alstublieft op dit evenement!
Informeren van handelaren, fabrikanten, fotogroepen...
Contacten leggen met andere geïnteresseerden – en eventueel al carpoolmogelijkheden organiseren.
We willen de analoge zwart-witfotografie een nieuwe impuls geven! We steken veel tijd en energie in het project fineartforum.
Daarom zouden we erg blij zijn met (positieve) feedback – maar ook opbouwende kritiek is welkom!
Zijn we iets belangrijks vergeten of over het hoofd gezien? Kunnen we iets beter doen? We zijn dankbaar voor suggesties!
Het programma is nog in ontwikkeling – meer informatie is te vinden op www.fineartforum.info!
In die zin: tot ziens!
Klaus
Hallo Klaus, dit is echt iets om naar uit te kijken!
Ik doe in ieder geval mee!
Ook al kan ik misschien niet persoonlijk komen, ik zal in ieder geval foto's sturen.
Fijn dat jullie dit actuele kader voor analoge fotografie willen creëren.
Concreet werken en concrete foto's bekijken is de ideale aanvulling op een forum als dit.
Hartelijke groeten en veel succes!
Tot ziens: Stefan
KlausWehner
Hallo allemaal!
Goed nieuws over het fineartforum Paderborn: het eerste concept van ons programma ligt klaar – en is te vinden op onze
website.
Het is een behoorlijk programma, dus we zullen ons best moeten doen om alles in twee dagen te proppen.
Wat de workshops betreft, lijkt het er nu al op dat er meer geïnteresseerden zullen zijn dan er plaatsen beschikbaar zijn – dus
zal er op de een of andere manier een inschrijving op naam nodig zijn.
Klaus
KlausWehner
Het gaat de goede kant op!
We hebben inmiddels de tentoonstelling en presentatie van foto’s bij het fineartforum voorbereid.
De voorwaarden staan nu op onze website.
Dus wie met eigen foto’s wil deelnemen aan het fineartforum in Paderborn, kan zich op korte termijn en vrijblijvend bij ons melden.
Ik hoop op een grote opkomst vanuit dit forum!
Hartelijke groeten
Klaus
KlausWehner
Hallo allemaal,
Er is veel belangstelling voor onze goed gevulde tentoonstelling – ongeveer de helft van de tentoonstellingsruimte is al volgeboekt.
Er zijn nog steeds mogelijkheden om deel te nemen aan de presentatie van uw werk. Het is immers een zeldzame kans om uw eigen foto’s aan zo’n deskundig publiek te presenteren – en dat helemaal gratis.
Aangezien we ons ook uitdrukkelijk richten op kunstliefhebbers en verzamelaars, ontstaat er zeker ook de mogelijkheid om persoonlijk contact te leggen met potentiële kopers.
Maak gebruik van deze kans!
Klaus
KlausWehner
Mijn tip voor Pasen!
Maak gebruik van het mooie weer om foto’s te maken –
en gebruik de rest van de tijd om jullie fotomappen door te nemen!
Ik weet dat er overal prachtige zwart-witfoto’s liggen te slapen, die maar één ding willen: getoond, bekeken, besproken en bewonderd worden!
Daarvoor is er geen betere gelegenheid dan het fineartforum in Paderborn op 5 en 6 juni 2010.
Hartelijke groeten
Klaus
KlausWehner
Hallo allemaal,
Eindelijk is het zover – het programma voor het eerste fineartforum Paderborn staat op onze website.
Er wordt nog stukje bij beetje van alles toegevoegd – misschien komen er nog kleine wijzigingen.
Heeft al onze moeite de moeite waard geweest? Ik hoop het wel – maar dat is aan jullie om te beslissen!
Er doen meer dan 10 bedrijven mee, elke dag zijn er meerdere workshops en lezingen, permanente tentoonstellingen en wisselende presentaties.
En alles is gratis! Sommige bedrijven ondersteunen de workshops met materiaal.
Een uitstapje naar Paderborn is zeker de moeite waard.
Tot ziens!
Hartelijke groeten
Klaus
KlausWehner
Beste fotovrienden,
onze organisatorische voorbereidingen zijn nu bijna afgerond – er wacht ons nog veel werk bij de opbouw van het evenement.
Tijd voor een korte tussenbalans: goede reacties in de pers en bij het publiek, capaciteiten die grotendeels benut zijn, veel lof voor ons programma van hoge kwaliteit.
Zonder de vele vrijwilligers zou dit allemaal niet mogelijk zijn geweest. Aan iedereen die heeft meegeholpen en aan iedereen die actief heeft deelgenomen: hartelijk dank!
Voor wie nog wil deelnemen: voor zondagmiddag zijn er nog tijdstippen beschikbaar voor een presentatie. Voor sommige workshops zijn er nog plaatsen vrij.
Details op onze website www.fineartforum.de
Ik kijk nu uit naar 5 en 6 juni en zou het erg leuk vinden om veel mensen uit dit forum persoonlijk te ontmoeten!
Met hartelijke groeten
Klaus
KlausWehner
Nog even een korte mededeling, aangezien het onderwerp APX 400 toch op brede belangstelling kan rekenen.
Mirko had aangekondigd dat hij een aantal testfilmpjes mee zou nemen naar Paderborn.
Daar is de baas nog persoonlijk bezig met het perforeren...
De film zal zeker een gespreksonderwerp zijn tijdens de faf.
Klaus
CPD
Hallo!
Nog even een korte mededeling, aangezien het onderwerp APX 400 toch op brede belangstelling kan rekenen.
Mirko had aangekondigd enkele testfilms mee te nemen naar Paderborn.
Daar stempelt de baas nog persoonlijk de perforatie...
De film zal zeker een gespreksonderwerp zijn bij de faf.
Klaus
Het zou leuk zijn als jullie hier daarna verslag zouden doen. Ik ben inmiddels behoorlijk bezig met dit onderwerp (nee, ik wil geen testfilms :D ) en kijk met veel spanning naar de toekomst – ook met het oog op de (hopelijk) te verwachten 100-meterfilm.
Ciao!
CP
KlausWehner
Dat is op dit moment puur een kwestie van tijd.
De voorbereiding van de faf neemt al mijn tijd in beslag.
Zodra ik weer wat meer tijd heb, volgen er meer testverslagen van mij. Maar ook dat kost wat tijd.
Hartelijke groeten
Klaus
KlausWehner
Let op! Wijzigingen in het programma.
Helaas waren er enkele kleine wijzigingen in het programma voor komend weekend nodig.
Zaterdag:
Portretworkshop: start al om 15.00 uur
Fineartprinting met printers: start om 15.30 uur
De definitieve informatie zal binnenkort op onze website te vinden zijn.
Ik zou het geweldig vinden om veel mensen van dit forum persoonlijk te ontmoeten in Paderborn.
Hartelijke groeten
Klaus
KlausWehner
Nog een leuk bericht:
Jim Rakete komt naar Paderborn en is te gast bij het fineartforum.
We kijken er erg naar uit!
Klaus
KlausWehner
Het eerste fineartforum is nu voorbij.
Een verslag en een paar foto’s zullen binnenkort op onze website te vinden zijn.
Aan iedereen die in Paderborn aanwezig was: hartelijk dank voor jullie komst!
We hebben er veel plezier aan beleefd – maar het was ook heel veel werk. Het was het echter zeker waard!
Na het faf is voor het faf: komt er een tweede fineartforum Paderborn? We denken erover na.
Klaus
KlausWehner
Beste zwart-witfotografen,
Ook dit jaar wordt er weer een finartforum georganiseerd – we zitten midden in de voorbereidingen.
Datum: 1-3 oktober 2011
Onze website is bereikbaar via:
www.fineartforum.info
Daar zal geleidelijk aan alle actuele informatie te vinden zijn.
We horen graag uw suggesties en wensen!
Hartelijke groeten
Klaus
Otto
Voor sommige workshops zijn er nog plaatsen vrij, dus ook op het laatste moment kun je je nog met succes aanmelden.
Voor maandag 3 oktober is er nog gelegenheid voor werkpresentaties.
Aanmelden kan bij Klaus Wehner (klaus.wehner@web.de) of Christian Hüls (ch@upb.de).
Met vriendelijke groeten,
Otto!