Hoi allemaal,
ik gebruik de nieuwe Adox MCP nu al een tijdje. Vroeger gebruikte ik Adox EasyPrint en Fomaspeed.
Door de geweldige gradatie-eigenschappen was/ben ik onder de indruk van de MCP. Het is me nu echter opgevallen dat de MCP tijdens het drogen heel erg gaat golven... net als een dakgoot. Er staat echt spanning op en als je het heen en weer buigt, maakt het echt "peng peng" (zoals een bierblikje of zo) :D
Nu heb ik ter vergelijking eens oude afdrukken van de Fomaspeed erbij gepakt... die is echt lekker soepel en zacht (en niet zo hard) en ligt vlak.
Hebben jullie dat ook? Ik laat het papier altijd gewoon aan een touw drogen met wasknijpers.
Maar zelfs als je de MCP op de een of andere manier dwars laat drogen, vervormt het daarna extreem door temperatuurschommelingen.
De Fomaspeed daarentegen is altijd mooi vlak, net als afdrukken uit een grootformaat.
Doe ik iets verkeerd, of heeft de MCP gewoon deze (voor mij niet zo prettige) eigenschap?
Ik zou blij zijn met tips... anders is de volgende bestelling weer Fomaspeed :lol:
Groeten
Andi
Hallo Andi,
ik denk dat je het te lang laat weken, dat gebeurt mij ook wel eens, namelijk bij de "originele" Agfa MCP. Verkort de laatste spoelbeurt eens flink.
Groeten
Wolfgang