Hallo,
aangezien ik een complete beginner ben op het gebied van analoge fotografie, heeft de bovenstaande discussie bij mij vragen opgeroepen.
Afgelopen weekend heb ik mijn eerste afdrukken gemaakt en ontwikkeld. Ik heb daarvoor Adolux Adotol Konstant-poeder opgelost in een liter water (zoals op de verpakking stond), het geheel in mijn ontwikkelbak gegoten en mijn afdrukken op Easy Print gelegd. Na korte tijd was er al iets te zien en ik was blij.
Nu lees ik hier dat je 250 ml in een liter moet verdunnen tot een werkoplossing en nu weet ik het even niet meer.
Op de verpakking van het poeder stond helaas niet veel informatie en daarom wilde ik me nu vol vertrouwen tot het forum wenden, in de hoop weer iets te leren.
Kan ik mijn liter ontwikkelaar nu gewoon gebruiken zoals ik had bedacht, of moet ik elke keer een "eenmalige ontwikkelaar" aanmaken?
Met vriendelijke groeten,
Christian
?
?
Je kunt het spul meerdere keren gebruiken, totdat het niet meer werkt. Zelfs de "werkoplossing".
Met vriendelijke groeten,
Franz
Hallo Franz,
?
Ik wil hier graag nog even rechtstreeks navragen of je een werkoplossing van 1 liter bedoelt.
Ik ben van plan om 5 liter Adotol Konstant papierontwikkelaar te mengen en te verdelen over 5 flessen van 1 liter (zoals in de andere berichten vermeld).
Begrijp ik het goed dat ik elke afzonderlijke werkoplossing meerdere keren kan gebruiken?
?
Groeten,
Heiko