bernhardmangelsgmxde
Aangezien het papier "grote gelijkenis" zou vertonen met de VC Select van Kentmere:
Ergens in het voorjaar van dit jaar deed het nieuws de ronde dat Ilford de VC Select heeft vernieuwd. Hoe zit het dan met de ADOX Easy Print? Is dit papier daar ook al door beïnvloed, of zal dat in de nabije toekomst gebeuren? Of is er nog zoveel op voorraad dat ik nog op basis van mijn oude ervaringen kan blijven werken als ik over een half jaar een paar dozen koop? (Persoonlijk had ik geen problemen met een doos VC Select die vijf jaar bij mij had gelegen, onder nogal suboptimale opslagomstandigheden... ik moest alleen iets langer ondergaan...)
Groeten
Bernhard
MirkoBoeddecker
Hallo Bernhard,
De fabrikant (Ilford) heeft besloten dat de verschillen zo klein zijn dat verdere aanduidingen op het product niet nodig zijn.
Wij gebruiken het materiaal zelf in het laboratorium voor contactafdrukken en hebben tot nu toe geen afwijkende instellingen op onze Heiland hoeven aanbrengen.
We bestellen echter wel altijd onze jaarvoorraad in één keer om de productiekosten te optimaliseren.
Met vriendelijke groeten,
Mirko
Buchtnix
Hallo Mirko,
Welk papierprofiel gebruiken jullie voor de Easy Print? Ik kon helemaal niets met het Kentmere VC Select-profiel.
Groeten, Steffen
MirkoBoeddecker
Bernhard,
we werken met het Kentmere-kanaal. Het is ons echter opgevallen dat de Heiland bij dit kanaal nogal eens "humeurig" is en snel naar de uitersten (gradatie 0 of 5) schiet.
Het helpt niet om de hele foto te scannen, maar alleen de belangrijke delen van de foto.
Met vriendelijke groeten,
Mirko