fouracre
Hallo allemaal,
Ik heb op eBay voor een prikkie een Minox C gekocht. Nu wil ik hem graag eens uitproberen. Helaas heb ik geen Minox-ontwikkelbus of de juiste Jobo-spoel. Heeft iemand misschien een handleiding voor het ombouwen van een Jobo-spoel? Ik weet al ongeveer hoe die eruitziet, maar ik mis nog de afmetingen en hoe precies de aanpassingen zijn gedaan. Als alternatief kan ik de film ook in een bakje ontwikkelen. Ik ben me ervan bewust dat dit in volledige duisternis moet gebeuren. Heeft iemand nog tips voor het ontwikkelen van Minox-films in een bakje?
Hoe gaan de patronen van 8x11-films eigenlijk open? Ik wil ze niet vernielen, omdat je ze misschien nog kunt herladen.
Met vriendelijke groet,
Christian Vierow
Wolf_XL
...tot voor kort had Markus Dunkmann van 8x11-Film een speciaal aangepaste Jobo-spiraal in zijn assortiment. Markus heeft zijn bedrijf blijkbaar gesloten. Op de oude website wordt Mirko echter genoemd als exclusief adres voor de verdere verkoop van het Minox-assortiment. Vraag onze gastheer eens of dit ook geldt voor de andere speciale Minox-artikelen...