petraheisler
Hallo allemaal :D
Aangezien ik me net heb aangemeld, wil ik me even kort voorstellen:
Ik ben zelf laboratoriummedewerkster en probeer momenteel de overstap te maken van Stuttgart naar Berlijn <_<
Het aanbod aan laboratoria is in Berlijn weliswaar enorm, maar het aantal laboratoriummedewerkers is dat ook :angry:
Als jullie mij nog wat 'inside labs' kunnen noemen, zou ik dat natuurlijk heel leuk vinden ;)
Ik ben blij met alle informatie :)
Hartelijk dank
Petra
MirkoBoeddecker
Petra,
wat zoek je precies op dit moment?
Een huurlaboratorium, een kleurenlaboratorium, een zwart-witlaboratorium, een baan...?
Groeten,
Mirko
cfb_de
Als het om een baan gaat, is het ook interessant om te weten wat voor soort laboratoriummedewerkster de betrokkene ooit heeft geleerd. Voor fotolaboranten zou Schering geen aanrader zijn, voor chemielaboranten of apothekersassistenten waarschijnlijk wel. Als het lukt om de tijdens de opleiding tot fotolaborant opgedane kennis van toegepaste elektrochemie goed te verkopen, zou zelfs een baan in Ludwigsfelde bij de KTL-fabriek in aanmerking komen. Geen relevante ervaring, maar goed betaald.
Dan zou het ook interessant zijn om te weten of het een fulltime baan moet worden, waar je uitsluitend van kunt leven, of dat iets in deeltijd ook al voldoende is.
Zonder voldoende informatie kan hier niemand fatsoenlijke tips geven. Tot nu toe is het alsof je op Entengeschnatter een poging doet om een antwoord te geven.
Ik verbaas me steeds weer over de naïviteit waarmee tegenwoordig naar banen wordt gezocht: "Hallo, ik zoek iets, maar ik zeg niet wat ik kan." Onzin. Zo lukt het nooit.
Dus: maak een degelijk profiel bekend, dan kan men je helpen. Vooraf gaat dat gewoon niet. En met een degelijk profiel kun je je beter tot een arbeidsbemiddelaar wenden en niet hierheen.
Met vriendelijke groeten,
Franz