niko1982
Hallo!!
Ik heb nu een Beseler gekocht, namelijk deze: Beseler 23C II dual dichro S
Die wordt geleverd met een masker voor 6x6, wat ik ook nodig heb, maar ik zou ook graag een KB-masker willen hebben.
Nu heb ik er een gevonden op eBay, met de naam Beseler Megatrans Negativbühne. Zie ik het goed dat er een typefout in staat en dat het ding Negatrans moet heten?? Zou die dan in mijn vergroter passen?
Nog een algemene vraag:
Kan ik met een kleurkop, waarbij alle kleurenfilters zijn verwijderd, ook papier met vaste gradatie belichten? Of zijn er beperkingen?
Alvast bedankt voor de hulp!
Groeten,
Niko
bernhardmangelsgmxde
Scherpstelling. Papier: Je kunt in principe alle filters erin draaien, of slechts een paar... het heeft alleen invloed op de belichtingstijd.
MirkoBoeddecker
De Negatrans past – afhankelijk van de serie – in de 23C en in de 45 MX. Meestal zijn de rubberen riemen inmiddels echter broos geworden.
We hebben waarschijnlijk nog wel reserve-riemen op voorraad.
De vlakheid is matig, maar het gaat wel snel.
Met vriendelijke groeten,
Mirko
niko1982
Heel erg bedankt!
Zou je dan eerder de Negtrans aanraden of juist het gewone NegativBühne-model met die twee vleugels aan beide kanten?
Groeten!
MirkoBoeddecker
Als dit je eerste filmplaat is, kies dan in ieder geval voor de standaardversie of een 6x9-glasplaat.
Je moet immers in staat zijn om perfecte foto's te maken van alle films.
De Negatrans faalt bij films die gaan rollen.
Ik geloof dat we ook nog glazen tafels op voorraad hebben.
Hoe zien de ventilatoren van je Dual Dichro eruit?
Wiebelt er nog niets?
Met vriendelijke groeten,
Mirko
niko1982
Hallo Mirko,
Fijn dat iemand hier een overzicht van dit alles heeft ;) Bedankt!
Welke projectieplaten hebben jullie nog op voorraad? En hoeveel kosten die?
Is er nog iets anders waar ik op moet letten en waarvoor ik eventueel een reserveonderdeel nodig zou hebben?
Als ik nu het 6x9 glazen podium zou hebben, zitten daar dan schuifregelaars op waarmee ik het kleiner kan maken, of hoe doen jullie dat precies? Zitten er bij de beelden die jullie projecteren ook zulke wieltjes die geen scherpte hebben?
Mijn ventilator van de kop is een wit ventilatorwiel zonder koeling. Het wiel zelf kan ik 1 mm heen en weer schuiven op de as. Verder wiebelt er niets. Misschien kun je me nog eens precies vertellen waar het zou kunnen wiebelen.
Hebben jullie eigenlijk een transformator voor jullie Beseler om ook de 110 V te verlagen? Of hoe doen jullie dat anders?
Alvast bedankt =)