xpert911
Ik ben op zoek naar een echte expert op het gebied van de Jobo Processor, met name de CPP2.
Ik heb sinds enige tijd een tweedehands CPP2 en technisch gezien werkt alles nu prima.
Nu wilde ik mijn eerste rolfilm in de processor ontwikkelen met een gloednieuwe RO-tank 4322, maar ik loop tegen een aantal problemen aan.
1. Als ik de rolhouder direct met de rollen bevoorraad (zonder de "uitsteeksels"), dan zitten de rollen nog steeds iets te diep om de tank zonder te wiebelen te geleiden. Je gebruikt toch de ring op de bus op de rollen van de houder, of niet?
2. Als ik probeer de bus aan te koppelen, blijft er een afstand tussen de magneet op de as en de bus. De middelste geleiding van de motoras is op de een of andere manier te lang of het gat in de bus is niet diep genoeg. Als ik er een tweede magneetring tussen hang, ontbreekt de geleiding door de pen en glijdt de bus door het hoogteverschil (zie punt 1) bij elke omwenteling naar beneden... wiebelt.
Wat doe ik verkeerd?
Is de rode bak misschien te diep gemonteerd?
Die hangt aan de behuizing van de besturing onder de kunststofrand... is dat normaal?
Moet die eventueel op de kunststofrand rusten?
Ik zou het erg op prijs stellen als iemand met wat ervaring en kennis mij hierover zou kunnen informeren :))
Ik ben weliswaar geen beginner in het laboratorium, maar zeker een CPP2-beginner.
Groeten
Dino
?
Magirus
Wat punt 2 betreft: ja, dat is normaal, dat heb ik bij mij ook, maar ik heb alleen de CPE
Groeten, Bernd
Urnes
Hoi.
Normaal gesproken rust de doos zelf op de steun en niet de ring. Je zou aan de voorkant twee pinnen in de machine moeten hebben om deze af te stellen en verder naar achteren nog een voor een extra steun. De steunen zijn bedoeld voor de 2500-dozen, zonder steun voor de 1500-dozen. Of de oude RO-dozen compatibel zijn, kan ik zo uit mijn hoofd niet zeggen. Wat de koppeling betreft zouden ze dat eigenlijk moeten zijn. Anders kun je gewoon even bellen met Jobo.
Groeten, Sven.