Zeg eens, Franz
is het goed gelukt met het bekleden? Als ik het goed begrijp, zijn de stukken toch apart op maat gesneden; je trekt ze eraf en plakt ze erop, toch?
Groeten, Sven.
Hallo Sven,
ja, dat ging uitstekend. De stukken zijn op maat gesneden en worden gewoon opgeplakt.
Bij het verwijderen van het vulcaniet moet je echter wel op een aantal dingen letten. Zoals in de handleiding beschreven, lukt het namelijk niet... Je krijgt dat spul praktisch niet zonder resten eraf.
Daarom is het beter om de behuizing van de camera te halen (bij mijn MD-2 was dat eenvoudig, bij de M4-2 bijna eenvoudig; de bajonet kan erop blijven zitten, alleen de bovenste en onderste schroef moeten eruit).
Dan kun je het vulcaniet met de föhn lekker heet maken en goed verwijderen. Daarna heb ik de resten met nitroverdunner verwijderd (daarom de behuizing verwijderen: de camera houdt niet van de hitte en ook niet van het oplosmiddel dat echt overal naartoe loopt) en met leer bekleed. Montage in omgekeerde volgorde.
Let op: dat spul kleeft meteen vast! Daarom heb ik de behuizing voor het lijmen dun met nitroverdunning ingewreven, dan kan er tenminste nog iets gecorrigeerd worden. Begin met het lijmen aan de bajonetzijde en plaats eerst het bodemdeksel, dat zorgt dan voor een rechte rand, ook in de lengterichting.
Met vriendelijke groeten,
Franz