Verbranding heeft zuurstof nodig; ik kan uit eigen ervaring niet zeggen of en in hoeverre dat een probleem is.
Wat het stroomverbruik betreft: dat hangt af van hoe groot je Duka is, en hoe lang en hoe vaak je erin werkt. Als je maar af en toe naar de Duka gaat, zouden de stroomkosten verwaarloosbaar moeten zijn. Als je heel vaak naar de Duka gaat, zouden de elektriciteitskosten in vergelijking met de kosten voor fotopapier nog steeds niet al te hoog moeten zijn.
Als zo'n ding al aanwezig is, zou dat gemakkelijk het voordeligste alternatief kunnen zijn.
Anders:
Pragmatische oplossing: trek een lange onderbroek aan.
Als het meer om de temperatuur van de chemicaliën gaat: Misschien de flessen voor de sessie in warm water zetten, of een aquariumverwarmingsmat onder de bakjes leggen of wat dan ook...
In mijn geval stijgt de temperatuur in de winter tijdens een verblijf in het lab ook met enkele graden (Duka-lamp/kamerlicht/vergroter en je eigen lichaam geven ook warmte af)
Groeten
Bernhard
Hallo!
Mijn donkere kamer is helaas slechts verwarmd tot 15°, daarom vraag ik me af hoe ik deze warmer kan krijgen, bijvoorbeeld tot 21°?
Ik neem aan dat een 2000W-radiator voor het stopcontact te duur wordt (qua stroomverbruik).
Daarom heb ik de oplossing overwogen om te verwarmen met propaan/butaan uit gasflessen.
Is dat een oplossing of is dat geen alternatief voor de donkere kamer vanwege roet of iets dergelijks?
Weet iemand of die dingen het gas echt schoon verbranden?
Of verwarmt iemand zijn donkere kamer hiermee?
Bedankt!
Fritz