Nee, helaas nog niet... En ook een Liesegang Rajah V is me ontgaan, niet om financiële redenen, maar omdat ik tijdens mijn reizen achter een 56k-modem zat :lol:
Heb jij er misschien een?
Groeten, Alwin
Hallo Alwin,
Ik heb geen sonde voor de Wallner. Maar ik heb wel iets moderners dan de Rajah (naar mijn mening sowieso niet geschikt voor 9x12).
Laat het me weten als je interesse hebt.
Mijn Ahel-1245 staat hier ongebruikt, omdat ik binnenkort een stationaire Duka met L139 krijg. Het ding biedt:
- Condensorvergroter (een lens is vervangen door een passende Fresnel-schijf, origineel zou in Frankrijk te koop zijn)
- Tafelmodel, draagbaar (!)
- Printplaat met M39, geschikt tot 105 mm
- Parallelogram-mechanisme voor het vergroten van kleine negatieven zonder botsing van masker/kolom
- Balg werkt met printplaat tot 105 mm, dat is ruim voldoende voor 50x50 van 6x6. Verdiepte printplaten zijn vandaag de dag nog steeds in Frankrijk te koop, maar goedkoper is het waarschijnlijk om ze bij de dorpsslotenmaker in de leerlingwerkplaats uit het volle materiaal te laten draaien.
- Heiland past de condensorkop aan voor van alles en nog wat, mocht er ooit geld beschikbaar zijn
Teufel heeft het ding verkocht als "1200".
Hier tot 20 juni, daarna elders. Hier volledig VB, elders dan tegen een minimum bod niet onder mijn aankoopprijs.
Hier met basisplaat, elders dan zonder. Over een 105'er zouden we eventueel kunnen praten.
Er zijn verder geen objectieven bij, maar wel een werkende opallamp met iets tussen de 100 en 150 W (ik ga dat nu niet nakijken).
Met vriendelijke groeten,
Franz