MirkoBoeddecker
We zijn een project gestart om Polywarmton nieuw leven in te blazen.
Het doel is om het potentiële marktvolume in kaart te brengen, zodat we beter kunnen inschatten of het project haalbaar is.
Jullie kunnen je op de website
van Polywarmtone registreren en zo helpen om het papier weer nieuw leven in te blazen.
Daar vinden jullie ook meer informatie.
Vragen kunnen jullie hier stellen.
Met vriendelijke groeten,
Mirko
cfb_de
Dat is al lang geregeld :rolleyes:
Inclusief kritiek op de ongebruiksvriendelijke standaardinstellingen van de keuzelijstjes.
Franz
joepi
Hallo Mirko,
Allereerst bedankt voor het initiatief, *dat* papier is echt zonde.
Vraag 1: gaan jullie proberen het papier in detail te verbeteren? De neiging om in toner te vervagen was bijvoorbeeld soms vervelend.
Vraag 2: omdat ik geen diepvries heb, koop ik meestal kleine hoeveelheden in één keer. Als ik uitga van een behoefte voor 2-3 jaar (dat zou het papier in de kelder toch moeten overleven ;-), komt er toch een behoorlijk bedrag bij elkaar – dat ik zeker niet altijd meteen bij de hand heb. Daarom zou ik de informatie op de website willen beperken tot een "met grote waarschijnlijkheid direct beschikbaar bedrag" (geschat op basis van de Ilford-prijzen), zodat er ook een basis is om te plannen.
Vraag 3: ik begrijp dat er geen exacte tijdsindicaties mogelijk zijn, maar met welke doorlooptijd moet men rekenen (in jaren)?
Groeten,
JP
MirkoBoeddecker
Franz,
Fijn dat je dit hebt gepost.
Door een fout in het script zijn helaas alle registraties die tussen gisteren 21:00 uur en vanochtend 11:00 uur via de Duitse website zijn gedaan, in het niets verdwenen.
Het spijt me – vóór de laatste update werkte alles nog prima.
Als iemand dit leest en zijn registratie in de betreffende periode valt, doe het dan alsjeblieft nog een keer.
Ik heb de hoeveelheden nu in het gedeelte voor kleine hoeveelheden flexibeler gemaakt.
Vandaag ga ik in het Engelse gedeelte de metrische en inch-maten nog samenvoegen.
Groeten,
Mirko
MirkoBoeddecker
JP,
dat is een goede vraag waar ik al op zat te wachten.
Wat we momenteel doen, is in feite een haalbaarheidsstudie. Ik verwacht niet echt dat we de benodigde QM’s binnen een paar dagen bij elkaar hebben. Ik denk dat we daar wel een paar maanden voor nodig hebben. Toch is dit nu het beste moment om te beginnen, want hoe later we beginnen met verzamelen, hoe langer het zal duren.
Achter de schermen is alles al voorbereid. De betrokken bedrijven hebben allemaal al offertes opgesteld.
De technische uitvoering zou onmiddellijk kunnen beginnen en naar schatting zouden de installaties in juli operationeel kunnen zijn als vandaag het startschot zou vallen.
Daarna zou de testfase beginnen. Dan wordt relatief snel duidelijk of het een vlot verloop wordt of dat het moeilijk wordt. Als het te moeilijk wordt, zouden we moeten afbreken, of dat hangt dan af van hoeveel feedback we tot dan toe hebben gekregen (dus of een budgetverhoging haalbaar is of niet).
De gietinstallatie zal in ieder geval eerder klaar zijn en de MCC zal ook eerder op de markt komen.
Wat onze capaciteiten betreft, staat het Polywarmton-project qua timing duidelijk achter de MCC.
Concreet: uitgaande van het behalen van de doelstellingen bij de voorregistraties en een soepel verloop bij het opnieuw opstarten van de ketel, reken ik op ongeveer een jaar tot de eerste gieting.
Maar bekijk het project alstublieft zoals het is. We onderzoeken momenteel de haalbaarheid!
Ik heb niet gezegd dat we dit met gemak doen. Anders hadden we immers niet zo'n voorregistratieproject hoeven opzetten.
Groeten,
Mirko
Urnes
Hallo Mirko,
gaat het nu alleen om Baryt of komt er (...in een verre toekomst...aan het einde van de melkweg) ook weer een RC-variant aan de horizon? Mijn voorraad van de laatste reddingsactie raakt namelijk langzaam op.
Groeten, Sven.
MirkoBoeddecker
Hallo Sven,
tot nu toe gaat het erom in te schatten of dit überhaupt een haalbaar project is.
Als er zich genoeg mensen aanmelden, de verhuizing van de emulsieproductie goed verloopt, de heropleving slaagt en de productie van barietpapier op gang komt, dan kunnen we ook nadenken over de marktvolumes voor de RC en deze eventueel later toevoegen, als het rendabel is.
Mirko
martinhampf
Hallo Mirko,
is er een website waar ik het actuele "waterpeilbericht" kan bekijken?
Met vriendelijke groet
Martin Hampf
MirkoBoeddecker
Hallo Mirko,
is er een website waar ik de actuele "waterpeilmelding" kan bekijken?
Martin Hampf
Hallo Martin,
Helaas nog niet. Het waterpeil heeft de eerste markering nog niet bereikt, maar het stijgt gestaag.
Met vriendelijke groet,
Mirko
sputnik
Hallo Mirko,
Aangezien er sinds je laatste bericht alweer een paar dagen zijn verstreken, mag ik dan even vragen:
Is het eerste niveau dan nog steeds niet bereikt?
Ik heb gisteren weer eens een afdruk van de PW14 opgehangen en moest een traantje wegpinken. De Variotone, MG WT en MCC kunnen me maar niet echt bekoren en de Fomatone is helaas ook niet echt een vervanging.
Groeten aan de Alte Schhauser,
Siegfried
MirkoBoeddecker
Hallo Mirko,
Aangezien er sinds je laatste bericht alweer een paar dagen zijn verstreken, mag ik dan even vragen:
Is het eerste niveau dan nog steeds niet bereikt?
Ik heb gisteren weer eens een afdruk van de PW14 opgehangen en moest een traantje wegpinken. De Variotone, MG WT en MCC kunnen me maar niet echt bekoren en de Fomatone is helaas ook niet echt een vervanging.
Groeten aan de Alte Schönhauser,
Siegfried
Siegfried,
het niveau is inderdaad nog niet helemaal bereikt, maar we zijn ondertussen stiekem al begonnen.
Maar toen kwamen de opschaalproblemen bij de AP 400 ons in de weg staan. Onze middelen zijn beperkt, aangezien we al jaren meer geld in het assortiment steken dan eruit komt (geen zorgen, op de lange termijn loont dat wel, maar we kunnen nu eenmaal maar op één bouwplaats tegelijk echt aan de slag).
Zodra de Pan 400 op de markt is, zullen de "heren middelen" zich weer meer op de PW richten.
In de tussentijd sleutel ik ook nog 2-3 keer aan de ketel, maar dat is meer cosmetisch en brengt ons op dit moment niet echt verder.
Mirko
Patrick
Hallo Mirko, ik ben ook een van de (hopelijk) velen die vol enthousiasme uitkijken naar de "nieuwe" Polywarmton. Natuurlijk begrijpt iedereen dat zo'n groot project tijd kost en dat er prioriteiten moeten worden gesteld. Ik vind het echter jammer dat er op de Polywarmtone-blog zo weinig wordt gecommuniceerd over eventuele vorderingen, en dat men op de blog alleen de weinige berichten kan lezen, maar zelf geen reacties mag plaatsen of vragen mag stellen. Zou het mogelijk zijn om iets later informatie te krijgen, of dit forum officieel weer te activeren? Ik denk dat als men een beter beeld zou hebben van de stand van zaken van het project en hoeveel mensen zich hebben aangemeld, dit ook enkele Polywarmtone-fans ertoe zou aanzetten om meer papier voor te bestellen om het geheel een paar stappen verder te brengen...
Patrick.
MirkoBoeddecker
Patrick, vrienden van Polywarmton,
Op dit moment ligt het helaas even stil totdat we klaar zijn met de Pan 400.
We hebben onverwachte problemen gehad met de film en al onze capaciteit is nu bezet, omdat er al veel geld in het onderzoek is gestoken.
Zodra de film op de markt is, gaan we verder met Polywarmton.
Mirko
Sandra
Hallo Mirko,
mag ik ook even "lastigvallen"? Ik mis PWT ook enorm en zou dolgelukkig zijn als het weer op de markt zou komen. Tim Rudman heeft in zijn nieuwsbrief al laten weten dat jullie iemand zoeken die het papier in deeltijd kan coaten :P
Ik zou graag willen weten of de papierdrager dezelfde zou zijn als toen, dus kartondik. Variotone is iets dunner, of verbeeld ik me dat nu?
Ach ja, ik blijf in ieder geval duimen dat het project weer van de grond komt.
Hartelijke groeten
Sandra
Gast
Laatste stand van zaken: http://www.polywarmton.com/page6/page6.html
sputnik
Laatste stand van zaken: http://www.polywarmton.com/page6/page6.html
Hoezo? Wat is de zilverprijs? - Borgerding. Aan tafel! :D
pittyman
Hallo Mirko,
Ik wilde even vragen hoe het er nu voor staat met het Polywarmton-project.
Is er nieuws of staat het momenteel op een laag pitje?
Dirk
MirkoBoeddecker
Op dit moment staat het er een beetje naast, maar het gaat nog steeds schuil achter de PAN 400.
We moesten eerst de bouwwerkzaamheden afronden om hier verder te kunnen gaan.
Zodra er echt iets nieuws te melden is, laat ik weer van me horen.
Mirko
MirkoBoeddecker
pittyman
Houd vol, Mirko, we kijken reikhalzend uit naar Poywarmton!!