Sandro
Ik wil zo’n machine aanschaffen. Kan iemand mij wat tips over de machine geven? Is er iets waar ik op moet letten? Heeft iemand zo’n machine? De handleiding heb ik al.
Met vriendelijke groeten, Sandro
Wolf_XL
...allereerst zou ik controleren of alle chemicalieflessen met slangaansluiting in perfecte staat aanwezig zijn. Verder moeten ook de steunblokken voor de diverse tanks aanwezig zijn. Verder zou ik oppassen voor vervuilde en stoffige exemplaren. De situatie met betrekking tot reserveonderdelen is niet bepaald rooskleurig... Het beste zou een exemplaar zijn van een welgestelde hobbyfotograaf, die er slechts één keer per jaar zijn vakantiedia's mee heeft doorlopen.
Sandro
Deze wil ik kopen: eBay-artikelnummer: 201835811370
Wolf_XL
...ik zou er persoonlijk vanaf blijven – alleen al vanwege de beschrijving – dat is toch gewoon gebazel waarmee de verkoper van meet af aan elke verantwoordelijkheid voor de werking van het apparaat van de hand wijst... Alleen al die vieze streep aan de rechterkant belooft niets goeds – ofwel is het ding continu in gebruik geweest en is het nu dienovereenkomstig versleten, ofwel kon de vorige eigenaar de staat van het apparaat niets schelen... En de originele chemieflessen met slangaansluiting heb ik ook niet gezien...
Sandro
Zijn dat niet de chemieflessen?
Sandro
.
Wolf_XL
...die zien er voor mij een beetje zelfgemaakt uit – kijk eens op pagina 13, paragraaf 5.4 van de handleiding – daar zie je hoe de flessen eruit moeten zien...
€
P.S. Waarom is juist de foto met de flessen, in tegenstelling tot de andere productfoto's, onscherp en ongunstig genomen??? Vraag de verkoper toch eens om een foto van de flessen buiten de machine...
Sandro
Ik heb de verkoper nogmaals benaderd. Eens kijken wat daaruit komt. Met deze machine wil ik het ontwikkelen van mijn Super 8-films bijna volledig automatiseren. Daarover zal ik hier verslag doen. Jullie zullen te horen krijgen hoe ik dat precies ga aanpakken.
Sandro
Ik heb de machine helaas niet kunnen krijgen. :( Maar ik ben nu bezig met een andere. Een Jobo ATL 3. Waar kan ik de handleiding in het Duits vinden?
Sandro
Waar moet ik op letten als ik een ATL 3 koop?
Wolf_XL
...aan dezelfde criteria als bij de ATL 2000 – dat wil zeggen dat alle machine-specifieke onderdelen, zoals flessen, aansluitingen en slangen, in redelijke staat moeten verkeren. Kortom: de machine moet bedrijfsklaar zijn en mag geen provisorische oplossingen bevatten...
Sandro
Deze is dus zo goed als nieuw. Alleen heeft hij al meer dan 10 jaar niet meer gedraaid.