bartman Hallo, Rekenkundig gezien is 4''*5'' inderdaad groter dan 9 cm * 12 cm, maar geldt dat ook echt voor vlakfilmcassettes? De achtergrond is als volgt: Ik heb een prachtige 4''*5'' vlakfilm-pinholecamera en heb op de rommelmarkt heel veel 9 cm * 12 cm-cassettes gekocht. Past de 4*5-film daar ook in of moet het echt 9*12 cm zijn? De ADOX Displayfilm is namelijk alleen verkrijgbaar in 4''*5''. Of weten jullie een alternatief voor deze film, die in de houder en bij rood licht kan worden ontwikkeld? Ik ben dankbaar voor elke tip. Ciao Klaus
uworischki Past de 4x5-film daar ook in, of moet het echt 9x12 cm zijn?DUIDELIJKE VRAAG - DUIDELIJK ANTWOORD: ja, het moet 9x12 zijn. als je de displayfolie wilt gebruiken, kun je deze kleiner knippen (rolsnijder). Grootte uwe
Andreas_23 Hallo Klaus, 4 x 5 inch vlakfilms zijn niet alleen in theorie, maar ook in werkelijkheid groter dan 9 x 12, zoals je hier kunt zien: [BIJLAGE NIET GEVONDEN] Je hebt dus voor elk formaat de juiste vlakfilmcassettes nodig. Met vriendelijke groeten, Andreas
bartman Hallo Uwe & Andreas, Hartelijk dank. Dat betekent dus dat ik een stukje van de 4x5-film zou moeten afknippen. Ciao Klaus