De komende weken kan ik het niet opmeten. Er zit nog een bijna nieuwe rol HP5+ van 17 meter in (op de kern, die past erin), die ik liever niet eruit wil halen.
Nu je het toch over opmeten hebt: mijn Füllfix lijkt ook een apparaat voor 17 meter te zijn. Voor 30 m is hij waarschijnlijk toch iets te laag. Helaas zit het grote metalen bordje er niet meer op. De slinger is van vernikkeld staal, de sluitknop is wit en onder het Füllfix-logo staat "Made in Germany", de tellerknop is van bakeliet met witte cijfers, de sluiting voor het deksel is van aluminium op een stalen schroef. Het afdichtingsvilt bij de filmlip is bruin. Ik maak bij gelegenheid eens foto's en mail ze je. Het ding is aan de buitenkant ongeveer 8,5 cm hoog, 14,5 cm lang en 5,6 cm breed.
Franz,
dat hoeft ook niet, ik wil niet de reden zijn dat je HP5+ weggooit. Jouw Füllfix is zeker een 17m-apparaat, die van mij is net zo groot. Heeft die van jou "aan de achterkant" een hoekige of ronde vorm – ik heb beide versies. De mijne heeft trouwens bovenaan een plakplaatje van de fabrikant en aan de linkerkant een witte sticker die bedoeld is om de zojuist geladen inhoud op te schrijven, geen groot bordje dus.
Ik wacht dan maar even op de foto's en zal mijn drie exemplaren ook eens fotograferen, het zouden verschillende uitvoeringen moeten zijn.
Martin