Hoi Stéphane,
ja, ik heb al gehoord over die filmophaalservices... maar voor een paar testfoto’s heb ik er niets aan :) Dan gebruik ik de Canon EOS gewoon alleen voor doeleinden waarbij ik zeker weet dat ik een hele film volschiet :) En voor zulke korte fotoseries pak ik dan gewoon mijn oude spiegelreflex.
Maar ik heb toch nog een vraag over de EOS-camera's:
je doet de film erin, trekt een strookje uit tot aan de markering en sluit gewoon het klepje. Dan wordt de film helemaal doorgespoeld en wordt geteld hoeveel foto's er gemaakt kunnen worden. Houdt de camera dan een veiligheidsafstand aan ten opzichte van het al belichte begin?! Ik bedoel dus: kan ik de laatste foto met een gerust hart maken, of kan het gebeuren dat die gewoon helemaal zwart is?!
Groeten
Andi
Oh hoi, Andi!
Mede daarom heb ik op eBay een 50E gescoord, die 40 euro was goed geïnvesteerd.
Wat betreft de "laatste foto" hoef je je absoluut geen grijze haren te laten groeien – het onbelichte stukje is ruim 19 cm lang.
Maar om het nog eens heel duidelijk te zeggen: voor gedeeltelijke belichting is de 3000 niet te gebruiken (dan moet je elke keer het einde van de film weer op de spoel plakken, haha...)
Veel licht
Frank