RalfAusDrols
Hallo analogis,
Ik ben op zoek naar advies over waar ik stevige nulgradenfilters voor de lade van de Durst M 370 BW kan vinden. De lade is maximaal 8,5 cm breed, dus de gangbare exemplaren van 8,9 cm passen niet. Ik zou de foliefilters kunnen nemen en afknippen, maar dat vind ik te rommelig. Als alternatief zou ik de filter kunnen nemen die je eronder vastschroeft, maar waar heb ik dan de lade voor?
Heeft iemand een leverancier voor mij?
Met vriendelijke groet, Ralf
cfb_de
Hallo Ralf,
die dingen zijn ook zo groot zodat je ze op maat kunt knippen. Dat is eigenlijk heel gebruikelijk en het resultaat is ook niet te slap.
Let er bij het hanteren van de filters wel op dat ze niet tegen vocht of vingerafdrukken kunnen.
Als alternatief voor de -dure- schroefset kun je ook het roodfilter uit de houder halen en de filters daarop leggen. Een groter roodfilterfolie zou ook gemakkelijk te verkrijgen moeten zijn (reststuk rood DCfix uit de drukkerij, commerciële producten). Het voordeel van de "roodfilteroplossing" is dat je de filters gerust aan de rand kunt vastpakken.
Een filterlade heeft en had bij mij altijd maar één enkel doel: daar komt eventueel een glazen grijsfilter op het IR-blokkeerfilter dat er altijd in zit.
Met vriendelijke groeten,
Franz