SCKStef HALLO Kent iemand van jullie het bedrijf Amaloco ?? lovisJa! Komt uit Nederland Maar: ze stoppen met de zaak en worden momenteel in Duitsland door Phototec gedistribueerd. Groeten, Stähne
cfb_de Wat tot nu toe is gezegd, klopt grotendeels. Jaap van Beugen heeft zijn bedrijf opgegeven omdat de investeringen om aan de nieuwe Nederlandse milieunormen te voldoen te hoog zouden zijn geworden. Er zijn momenteel nog Amaloco-producten verkrijgbaar uit de laatste productiebatches, maar voor zover ik weet wordt er momenteel onderhandeld over een hervatting van de productie. Ik gebruik de X55 als fixeeroplossing van hen en tot nu toe hun seleniettoner. Waarbij er wat betreft de selenotoner in het algemeen iets gaat veranderen: de bedrijfsinspecteurs hanteren naar mijn mening een twijfelachtige interpretatie van de Duitse wetgeving inzake gevaarlijke stoffen. Daarom zal er vanaf nu alleen nog selenotoner met een gehalte van minder dan 1% verkrijgbaar zijn. Dat betekent dat men niet meer 1+30 kan verdunnen, maar alleen nog 1+10 voor hetzelfde effect. Met vriendelijke groeten, Franz