Bluelitephil
Beste community,
Ik ben de trotse eigenaar van een Flexaret VI meteen Metax Belar-lens.
Ik moest deze lens gisteren schoonmaken, omdat de oude olie alles aan elkaar had geplakt en de sluiter niet meer helemaal dichtging. Ik heb nu alles weer in elkaar gezet aan de hand van de foto’s die ik tijdens het demonteren heb gemaakt, en ik heb gemerkt dat er twee veren over zijn gebleven.
Op de foto's zijn deze niet te zien en op internet zijn er ook maar ongeveer 3 foto's die de binnenkant van de lens laten zien, maar die zijn ook niet bruikbaar...
Kan iemand mij hier helpen? Of het nu met een handleiding, foto's is, of zelfs door alle onderdelen op te sturen en ze te laten monteren: het belangrijkste is dat deze camera weer werkt!
In de bijlage vind je foto's van de twee veren en de lens, voor het geval dat dat iets helpt...
Alvast hartelijk dank,
Phil
Toga
Ik kan je voor jouw specifieke geval geen oplossing bieden, maar als tip voor soortgelijke klussen raad ik je aan om dergelijke onderdelen niet uit elkaar te halen, maar ze gewoon in wasbenzine te leggen en af en toe iets bij te stellen terwijl ze in de badkamer liggen. Na uiterlijk 24 uur zou alles weer soepel moeten lopen. Opnieuw oliën is meestal niet nodig, omdat de onderdelen door het gebruik toch al mechanisch op elkaar zijn ingesleten.
?
Tom
PeterVolkmar
Ik heb een kapotte Flexaret; die zou ik je voor € 10 kunnen geven.
Lichtjahr
Wat wil je precies in elkaar zetten aan een lens?
Een lens is een lens, is een lens, is een lens...
Ik denk dat je een sluiter in elkaar wilt zetten.
Alles heeft een naam – een vogel is geen kikker :P
?
Niets voor het slechte,
Edi