joe42
Hallo allemaal,
Bij mijn zoektocht naar RA-4-chemicaliën ben ik de ADOX RA-4-kit tegengekomen. Heeft iemand misschien ervaring met het gebruik ervan in een doorloopontwikkelaar? (Een omgebouwde RCP 20) De doorlooptijd per bad bedraagt 65 seconden; is dit te bereiken door de temperatuur aan te passen? (Lager dan 38 graden?) Hoe zit het met de houdbaarheid van de kant-en-klare oplossing? (Lichtdichte flessen met Protectan)
Bij voorbaat hartelijk dank
Jü
MirkoBoeddecker
Hallo Jörg,
Ik heb de kit getest met een RCP (grijs). Je kon echter de temperatuur en snelheid aanpassen, dus ik weet nu niet meer precies welke instellingen ik uiteindelijk heb gebruikt.
Maar er waren geen problemen. 38 graden, plus of min twee graden, en de snelheid ergens in het midden.
De houdbaarheid was niet slechter dan bij andere chemicaliën, mits je de vloeistof niet altijd in de machine oplost.
Als dat wel het geval is, gaat dat ook goed, mits de machine voldoende regenerator verbruikt (eenvoudiger gezegd: als hij wordt gebruikt).
Afgetapt en met Protect(an)ion bewaard, blijft de oplossing meerdere weken goed, ook zonder "opfrissing".
Groeten,
Mirko
PS De RA-4-chemie is afkomstig van een grote, groene fabrikant van RA-4-chemie en wordt in duizenden Frontier-minilabs intensief gebruikt.
joe42
Hallo Mirko,
Bij mijn RCP kan helaas alleen de temperatuur worden geregeld.
Ik heb tot nu toe alleen in de bak met Duliprint ontwikkeld; daar maakte 5 seconden langer ook niets uit (voor mij althans). Ik denk ook dat 2 graden hoger of lager en 5 seconden langer niet echt iets uitmaken. Ik was er alleen niet helemaal zeker van.
Groeten