Di3Happy
Ahoj všichni,
jsem naprostý začátečník v analogové fotografii a zřejmě jsem dostal jako dárek jeden z nejobtížněji ovladatelných zvětšovacích přístrojů, jaký si člověk na začátku může pořídit...
A bohužel k tomuto přístroji už nebyl přiložen žádný návod; něco jsem se sice dozvěděl z internetu, ale to bohužel nestačí...
Chtěl bych vlastně vyvolávat jen černobílé snímky, takže pro své účely bych raději pracoval s dodanou barevnou hlavou než s hlavou Micro Memory, protože to považuji za podstatně jednodušší...
Problém je však v tom, že přístroj se mi podaří spustit pouze s hlavou Micro Memory, a když je nasazena barevná hlava, nic se neděje. Čím to může být? Nebo má někdo z vás náhodou návod k tomuto typu?
S pozdravem
Urnes
Tak z hlavy. Zapojení je vždy zásuvka – transformátor – hlavice a mezi tím časovač, který je připojen k transformátoru. Model Durst vypadá, až na mikro paměťovou hlavici, úplně stejně. Pokud tedy paměťová hlavice na transformátoru funguje, tipoval bych na vadnou žárovku v barevné hlavici. To znamená: starou „žárovku“ ven a novou dovnitř. Hlavy jsou obvykle konstruovány tak, že to zvládnete bez nářadí.
S pozdravem Sven
Di3Happy
Ahoj, nejdřív děkuji za odpověď. Ta žárovka je úplně nová, objednal jsem si ji u FOTOIMPEXu… Nemám tam ale časovač od Durstu, ale nějaký obyčejný bezejmenný – to by ale vlastně nemělo hrát žádnou roli, ne? Nebo ano?
Urnes
Musíš zkontrolovat, jaký je spínací výkon časovače; ten musí být alespoň stejně vysoký jako výkon žárovky. Pokud je příliš nízký, v lepším případě se nic nestane, v horším
dojde ke zkratu.
Rozsvítí se ti žárovka bez tuneru, přímo přes transformátor?
S pozdravem Sven.
Di3Happy