Di3Happy
Cześć wszystkim
Jestem kompletnym nowicjuszem w fotografii analogowej i najwyraźniej dostałem w prezencie jeden z najtrudniejszych w obsłudze powiększalników, jakie można mieć na początku...
Niestety do urządzenia nie dołączono instrukcji obsługi. Trochę informacji znalazłem już w Internecie, ale to niestety nie wystarcza...
Właściwie chcę robić tylko wywoływania czarno-białe, więc do moich celów wolałbym pracować z dołączoną głowicą kolorową niż z głowicą Micro Memory, bo uważam to za znacznie łatwiejsze...
Problem polega jednak na tym, że urządzenie uruchamia się tylko z głowicą Micro Memory, a gdy jest zamontowana głowica kolorowa, nic się nie dzieje. Co może być tego przyczyną? A może ktoś z Was ma jeszcze instrukcję obsługi tego modelu?
Pozdrawiam
Urnes
Więc z głębi serca. Łańcuch zawsze wygląda tak: gniazdko – transformator – głowica, a pomiędzy nimi timer podłączony do transformatora. Model Durst, poza głowicą Micro Memory, nie różni się od tego. Jeśli więc głowica Memory przy transformatorze działa, to podejrzewam, że w głowicy Color jest uszkodzona żarówka. Co oznacza: wyciągnąć starą „żarówkę” i włożyć nową. Głowice są zazwyczaj zaprojektowane tak, że można to zrobić bez użycia narzędzi.
Pozdrawiam, Sven
Di3Happy
Cześć, na początek dziękuję za odpowiedź. Żarówka jest zupełnie nowa, zamówiłem ją w FOTOIMPEX… Nie mam jednak tam timera marki Durst, tylko zwykły, bezmarkowy – to chyba nie powinno mieć znaczenia, prawda?
Urnes
Musisz sprawdzić, jaka jest moc przełączania timera – musi być co najmniej równa mocy żarówki. Jeśli jest zbyt mała, w najlepszym razie nic się nie stanie, a w najgorszym
dojdzie do zwarcia.
Czy żarówka świeci się bez tunera, podłączona bezpośrednio do transformatora?
Pozdrawiam, Sven.
Di3Happy