MirkoBoeddecker We hebben een nieuwe betaalmethode in de online shop: Sofortüberweisung. Dit is een goed compromis tussen gebruiksgemak en kosten. Als je Sofortüberweisung selecteert, word je doorgestuurd naar de interface van de aanbieder sofoertueberweisung.de. Daar kun je je bankgegevens invoeren, inloggen met je pincode en de overschrijving bevestigen met een TAN. De invoer van de bankgegevens en het bedrag wordt automatisch door onze winkel doorgegeven, u hoeft verder niets in te voeren. Het hele proces duurt minder dan een minuut en dan is alles geregeld. U komt weer in de winkel terecht en de bestelling is vrijgegeven. Wij kunnen dan, mits de goederen beschikbaar zijn, onmiddellijk leveren. Vanuit ons oogpunt verdient deze betaalmethode de voorkeur als wij geen machtiging voor automatische incasso hebben. Sofortüberweisung werkt ook in Zwitserland en Oostenrijk. Sofortüberweisung is gratis voor de gebruiker (afgezien van de rekeningkosten van zijn bank). Met vriendelijke groeten, Mirko
kugelfisch Hallo Mirko, Ik voer mijn pincode en TAN alleen bij mijn bank in, en zeker niet op een andere website. Ik geef mijn postbode toch ook niet mijn huissleutel, zodat hij het pakketje rechtstreeks in mijn woning kan achterlaten. Hebben jullie al eens nagedacht over betaling met creditcard of via PayPal? Groeten Alex
MirkoBoeddecker Hallo Alex, Bij Sofortüberweisung voer je je pincode rechtstreeks bij je bank in. Het online banksysteem van je bank wordt daarbij geïntegreerd. Deze betaalmethode zal nu overal steeds vaker worden aangeboden, aangezien de toeslag binnen redelijke grenzen blijft (minder dan 1%). We zullen in de toekomst ook creditcards accepteren, maar de daarmee gepaard gaande buitensporige toeslag van 5% moeten we apart in rekening brengen. De fotomarkt is zo competitief dat we geen algemene prijsverhoging van 5% kunnen en willen doorvoeren, alleen maar om deze extra kosten te dekken. Over het algemeen leiden PayPal en creditcards tot hogere prijzen voor de consument. Ik zie daar eigenlijk geen zin in. In de meeste landen ter wereld ligt de creditcardtoeslag onder de 2%. Alleen in Duitsland wordt al decennialang hardnekkig 4% in rekening gebracht en betalen de consumenten braaf. Daar komt nog 1% bij voor de gateway (bijv. Ipayment) = 5%. Meer dan we aan veel films verdienen..... Wie geen fan is van Sofortüberweisung, kan natuurlijk nog steeds vooraf betalen of via automatische incasso. Alleen gaat het dan onder bepaalde omstandigheden niet zo snel en kunnen we niet meer op dezelfde dag verzenden. Groeten, Mirko
kugelfisch Hallo Alex, Via Sofortüberweisung voer je je pincode rechtstreeks bij je bank in. Het internetbanksysteem van je bank is daar geïntegreerd. ...Nee, dat klopt niet. Je moet de pincode invoeren op sofortueberweisung.de.
VolkerSchulz Wie online bankiert met een HBCI-kaart, heeft geen TAN. Daarom kan slechts een beperkte groep klanten gebruikmaken van Sofortüberweisung. Altijd goed licht! Volker
mdeutgen Ik deel de bezorgdheid van de andere respondenten. Natuurlijk zijn de kosten voor PayPal en creditcards in Duitsland schandalig hoog, maar moet ik daarom meteen een extra platform inschakelen waaraan ik mijn gegevens moet toevertrouwen? Nee, bedankt! Ik blijf bij bestellingen kiezen voor vooruitbetaling, want het komt bij mij eigenlijk zelden voor dat ik materiaal met spoed nodig heb. En mocht dat toch eens gebeuren, dan gooit DHL zeker roet in het eten; die hadden de vorige keer ook drie dagen (naad) nodig van Berlijn naar FZ30 in Hannover. De overschrijving van mijn bank was daarentegen, tegen alle verwachtingen in, 's nachts bij Impex bijgeschreven. Een beetje een omgekeerde wereld, toch? Groeten, Martin
VolkerSchulz Tot nu toe heb ik altijd via automatische incasso betaald. Dat werkte met FOTOIMPEX altijd vlekkeloos en is zonder twijfel de voordeligste oplossing. Ik heb geen zin om hogere prijzen te betalen om de extra kosten te dekken die door PayPal en dergelijke worden gemaakt. Bovendien worden mijn bestellingen direct na het plaatsen van de bestelling verzonden. Altijd goed licht! Volker