Ook ik stel af en toe vragen op het forum, want er zijn nu eenmaal van die dagen waarop je door de bomen het bos niet meer ziet!
Dat was precies hoe ik me gisteravond voelde, bedankt. Als ik vanochtend uitgeslapen was, was ik er waarschijnlijk zelf ook wel op gekomen, maar ik wilde het gisteravond gewoon weten. Dus heb ik het hier gevraagd. Wat ons bij het tweede punt brengt:
Ik moet hier echter ook een lans breken voor Manuel: hij is onzeker en vraagt het! Veel anderen zouden gewoon iets in elkaar gaan knutselen en zich dan achteraf in scheldkanonnades uitleven omdat het niet werkt, maar niet toegeven dat ze het niet weten.
Ik dacht dat forums er juist voor waren: om ervaringen uit te wisselen. En dat heeft ook gewerkt.
En nu even over de rest van de "tirades": zo'n reactie op een (blijkbaar te simpele vraag) heeft me toch erg verrast. Jullie hebben geen idee wie ik ben, wat ik doe, of hebben verder geen informatie over mij. En toch word ik over één kam geschoren met onbekwame meesterfotografen en dergelijke en krijg ik de frustratie over de domheid van de samenleving over me heen, wat op de een of andere manier beangstigend is, alleen maar omdat ik er gisteravond niet op kwam dat een simpele regel van drie mijn probleem oplost.
Ik heb zeker al films ontwikkeld (de eerste onder begeleiding in het schoollaboratorium, dat is al een tijdje geleden) en het lezen van datasheets en logisch denken zijn mij ook niet vreemd...
Ik voel me niet aangevallen, maar de manier waarop hier op een vraag van een forumnieuweling wordt gereageerd, vind ik niet bepaald gepast. Zoiets maakt geen goede indruk op nieuwkomers. Beschuldigingen dat ik op school zou hebben geslapen en dergelijke zijn toch een beetje misplaatst. Dat wilde ik even kwijt.
Met vriendelijke groet,
Manuel