Tandemfahren
Ahoj všem profesionálům a zkušeným laborantům!
Jelikož jsem tu nový: Jmenuji se Frank, v běžném životě jsem stavitel lodí u jezera STA a už pár let se pokouším o černobílou fotografii.
Zatím jsem ale nanejvýš amatér s hravou povahou...
Mým oblíbeným projektem jsou černobílé projekční diapozitivy. Obrácení snímacího materiálu má podle mě několik nevýhod, kterých bych se rád zbavil:
- omezený výběr materiálu
- prakticky každý snímek s expozicí v sérii
- není možné ovládat kontrast ani provádět kompenzaci
Tak jsem z několika pěkných negativů vyrobil pěkné výtisky o rozměrech cca 17x25 cm a z nich jsem vytvořil papírové negativy, jak je popsáno u Ilfordu.
Zatím to vypadá dobře! Zkontroloval jsem také přenos šedých odstínů pomocí šedého klínu. A pak přichází ten háček:
Jak teď udělám diapozitiv? Aby bylo jasno: chci papírový negativ vyfotit fotoaparátem, což se v negativním procesu stane diapozitivem.
Tedy MĚLO by se z toho stát diapozitiv, harrharr.
Ty úplně triviální chybičky (chyby? chybičky??), jako je vložení běžného fotografického filmu do vývojky pro negativy, jsem si hned odpustil (tj. udělal jsem to jen jednou s filmem, který jsem zrovna měl ve foťáku, s očekávaným výsledkem)
Momentálně to zkouším s Maco Ort 25 v zředěném Dokumolu; to sice už dává šedé tóny, ale maximální ztmavnutí je spíš taková
„střední hnědost“.
Ví někdo, jaký trik potřebuju? Nemyslím tím nechat to udělat pana Wehnera, že jo, chci si tu legraci uvařit sám!
Ještě něco: Ano, na oříznutí pozitivu a reverzní vyvolání jsem už také myslel. Ale všechno po jednom...
Díky za „relevantní rady“ a konstruktivní kritiku!
Frank
P.S. Kde najdu ten článek „Kehret um“, který znají všichni kromě mě? Jsem prostě počítačový analfabet.
bernhardmangelsgmxde
Proč prostě nepoužiješ běžný diafilm, tedy barevný, a nevyfotíš s ním běžné černobílé snímky? Pokud bude osvětlení správné, neměl by tam být žádný příliš výrazný barevný nádech.