bernhardmangelsgmxde Ik ben de laatste tijd een beetje verslingerd geraakt aan de EP312... maar mijn voorraad raakt langzaam op. Toch stoort de prijs in de winkel voor het pak van 100 vellen 18x24 me een beetje. 41,65. (“Zeer voordelig kwaliteitspapier van Engelse makelij” staat er nog steeds op de ADOX-pagina) Ik heb het nog niet zo lang geleden voor minder dan 28 euro gekocht. Dus ongeveer 50% duurder... Als onwetende consument kan ik dat niet begrijpen. Is het de schuld van Ilford? De zilverprijs? In het VK kost een pak van 100 vellen Original Kentmere 8x10 inch omgerekend minder dan 32 euro. (en 8x10 inch is groter dan 18x24), dus ongeveer op het niveau waarop de Easyprint stond op het moment van mijn laatste bestelling. Natuurlijk is 41,65 nog steeds goedkoper dan wat de concurrentie in Duitsland voor het origineel vraagt... (hoe ze dat kunnen doorvoeren, verbaast me sowieso...) maar toch zouden prijsstijgingen van deze omvang op de een of andere manier gecommuniceerd moeten worden. Als het nu duurder is dan het MCP (misschien zit daar wel de valstrik...) is het niet meer het "zeer voordelige kwaliteitspapier van Engelse makelij", waarvoor ik het eigenlijk heb gekocht, en waarvan ik er op de een of andere manier ook vanuit ging dat het in ieder geval een tijdje zo zou blijven... (Eigenlijk is het voor mij persoonlijk niet zo tragisch, ik kon tot nu toe redelijk goed overweg met elk papier, en gezien mijn eisen en vaardigheden maakt het ook niet zo veel uit welk papier ik precies gebruik. Ik ben me er ook van bewust dat bij het vaststellen van een prijs niet alleen telt wat het in de productie kost, daar heb ik ook geen problemen mee. Toch verbaast het me... zijn klanten daar niet gevoeliger voor? Ik zou de EP311 liever uit het assortiment halen dan dat ik iets moet verzinnen waarom het goedkoopste papier ineens een papier uit de duurdere prijsklasse wordt...
HenningH Hallo namir, koop toch gewoon vier pakjes van 25 vellen... Zou het kunnen dat de prijzen in de winkel deels nog helemaal niet "echt" zijn? Groeten Henning die naast "10", "20" en "30" graag de optie "alles" zou willen zien...
bernhardmangelsgmxde Dat de prijzen niet "echt" zijn, zoals wel vaker gebeurt ;) Ik was bij de laatste bestelling ook positief verrast... De Easyprint was, als ik me goed herinner, toch nog goedkoper dan in de catalogus... Dat met de 4 verpakkingen is mij ook opgevallen... Maar op de een of andere manier kreeg ik de indruk: eerste partij deels uitverkocht, bij de volgende levering zal het niet meer onder deze voorwaarden verkrijgbaar zijn... Eens kijken, totdat de winkel "helemaal" in bedrijf is... Groeten Bernhard
MirkoBoeddecker Bernhard, er zijn twee ADOX Easy Print-soorten. Ten eerste de voordelige Easy Print 311/312 "Speciaal voor de onderwijsmarkt enz..." en ten tweede de alom bekende (sinds 1992 in het assortiment) ADOX Easy Print VARIO CLASSIC (voorheen "Classic Paper" Vario Classic PE). De laatste is duur omdat de productie ervan zeer arbeidsintensief is en het papier een zeer hoog zilvergehalte heeft (de omzetcijfers zijn ook bescheiden). We houden het echter op de markt voor die klanten die er nog mee werken (vooral op het speciale en unieke matte oppervlak), zodat de consistentie gewaarborgd blijft. Omwille van de overzichtelijkheid zal ik de toevoeging "Easy Print" bij de Vario Classic PE in de winkel verwijderen. De stickers verschillen qua kleur en onderscheiden zich ook qua ontwerp. Met vriendelijke groeten, Mirko
bernhardmangelsgmxde Dat er twee Easyprints zijn, wist ik wel. Ik had het specifiek over die "voor de onderwijsmarkt" : AEP 312 Kan ik het antwoord zo opvatten dat er met die "uit Engeland" niets verandert?
MirkoBoeddecker Je hebt gelijk. Die gegevens kloppen niet – dat papier wordt helemaal niet in verpakkingen van 100 stuks verkocht. Ik heb het nu verwijderd. De Engelsen hebben in juni de prijzen verhoogd. We hebben momenteel een gemengde voorraad. 50% is nog snel tegen de oude prijs besteld en 50% is al tegen de nieuwe prijs ingekocht. Jullie merken daar nog niets van. In de komende weken staat er echter een bescheiden prijsverhoging op stapel. Gemiddeld ongeveer 8%. Groeten, Mirko