MirkoBoeddecker
Goed nieuws!
De tweede gietbeurt is gelukt en over 5-6 weken krijgen we MCP 310 en MCP 312 binnen.
Het papier is momenteel op voorraad en wordt daarna verwerkt.
Aangezien we nog steeds in kleine series werken met de laboratoriumvulinstallatie, is de hoeveelheid materiaal beperkt.
We accepteren vanaf nu bestellingen tegen de in de catalogus gepubliceerde voorwaarden.
Wie dit papier wil kopen, wordt verzocht zo snel mogelijk te bestellen met een leveringstermijn van 5-7 weken, zodat we het beschikbare materiaal optimaal kunnen snijden.
De facturering vindt uiteraard pas plaats bij levering.
De volgende gietbeurt vindt naar verwachting in oktober plaats en kan dan in november worden geleverd.
Dan is de emulsie al afkomstig uit de grote ketel en zijn er geen hoeveelheidsbeperkingen meer.
Met vriendelijke groeten,
Mirko
cfb_de
Gefeliciteerd!
Franz
Gast
Geweldig!!
Mijn bestelling is zojuist bij jullie binnengekomen!
Andreas_23
Geweldig!!
Mijn bestelling is net bij jullie binnengekomen!
De mijne ook!
Andreas
Hans-Christian
:( Gefeliciteerd!
Met vriendelijke groeten
Hans-Christian
RolandLindner
Van harte gefeliciteerd!!!
De bestelling volgt.
kugelfisch
Geweldig!
Zodra het leverbaar is, plaats ik een bestelling!
Groeten
Alex
MirkoBoeddecker
De glanzende MCP is vandaag uit de verpakkingsafdeling gekomen en ligt in de winkel.
We bezorgen de openstaande bestellingen nog vanavond.
MCP 312 wordt nog verwerkt omdat een levering van verpakkingsmateriaal vertraging heeft opgelopen. We hopen echter volgende week ook het matte papier te ontvangen.
Mirko
Andreas_23
Hallo Mirko,
Ik heb helaas pas dit weekend de tijd gehad om de Adox MCP 310 uitgebreid uit te proberen. Ik ben absoluut enthousiast over de resultaten. De Adox doet zeker niet onder voor de "oude" Agfa. Ook de drager bevalt me erg goed: lekker stevig en niet zo slap als het Foma-papier.
"Fijn dat zoiets nog bestaat". En bovendien nog "Made in Germany". Geweldig!
Andreas
MirkoBoeddecker
Zoals eerder vermeld, konden we voorafgaand aan de Photokina slechts een beperkte hoeveelheid MCP produceren.
Zoals verwacht was deze in een mum van tijd uitverkocht.
Alle eerste bestellers konden worden beleverd, maar voor nabestellingen wordt het nu krap. Er zijn nog maar enkele formaten met een mat oppervlak beschikbaar.
Ondertussen draait de grote ketel en wordt er aan de emulsie gewerkt. We hopen op de eerste grootschalige productie in het voorjaar van 2009.
Deze zal dan ongeveer 10 keer groter zijn dan de eerste en vanaf dat moment zullen ook alle formaten betrouwbaar leverbaar zijn.
Mirko
Lovis
:lol: :rolleyes: geweldig
ik kijk ernaar uit
HerbertHanauer
Zoals eerder vermeld, konden we vóór de Photokina slechts een beperkte hoeveelheid MCP produceren.
Zoals verwacht was deze in een mum van tijd uitverkocht.
Alle eerste bestellers konden worden beleverd, maar voor nabestellingen wordt het nu krap. Er zijn nog maar enkele formaten met een matte afwerking beschikbaar.
Ondertussen draait de grote ketel en wordt er aan de emulsie gewerkt. We hopen op de eerste grootschalige productie in het voorjaar van 2009.
Deze zal dan ongeveer 10 keer groter zijn dan de eerste en vanaf dan zullen ook alle formaten betrouwbaar leverbaar zijn.
Mirko
Hallo Mirko,
bedankt voor het goede nieuws en voor de inzet!
Ik heb nu ongeveer 75 vellen van de nieuwe MCP verwerkt en moet zeggen dat het minstens even goed is als het originele product van Agfa. Goed werk!
Ik heb echter twee wensen:
- het formaat 30x40 cm weer in kartonnen verpakking (dozen van 50 of 100 vellen) en niet in de gevouwen enveloppen.
- indien mogelijk weer het dikke originele dragermateriaal; de huidige dunne drager is bij de grotere formaten toch nogal gevoelig voor vouwen.
Ik zou daar in het uiterste geval ;) natuurlijk ook een iets hogere prijs voor accepteren!
Hartelijke groeten
Herbert
VolkerSchulz
Hallo Mirko,
Ook ik heb op de Photokina een paar pakjes van dat papier meegenomen. Ik vind het buitengewoon mooi.
Op dit moment ben ik nog bezig met de Fomaspeed Variant, waar ik echter niet zo enthousiast over ben. Ik had gehoopt in de toekomst alles op de MCP te kunnen vergroten. Ook voor een geplande tentoonstelling had ik graag het MCP gebruikt. Maar zoals ik bij mijn laatste bestelling moest vaststellen, is het MCP momenteel niet leverbaar.
Wanneer kunnen we weer rekenen op het MCP? In sommige forums wordt gefluisterd dat het papier waarschijnlijk niet voor eind 2009 te verwachten is.
Altijd goed licht!
Volker
MirkoBoeddecker
Hallo Volker,
waar wordt er nu weer “geroddeld”?
Er is een groep die absoluut niets doet met de informatie die de ronde doet (zolang die tegen ons gebruikt zou kunnen worden) en die heel ijverig op de forums actief is.
Wat betreft de opbouw en de bedrijfsklaarheid van de gietinstallatie in Monheim kunnen de meningen zeker verdeeld zijn. Een zeer pessimistische visie is echter aan het einde van het jaar.
Deze visie wordt uit voorzichtigheid door enkele nauw betrokken partijen aangehangen, aangezien de start al meerdere malen moest worden uitgesteld, maar het is natuurlijk net zo goed speculatie als wanneer ik nu zou beweren dat de machine in maart draait.
De "roddelaars" pikken dit echter natuurlijk graag op en halen dan onmiddellijk de link met de MCP uit de lucht om er met alle tien vingers tegelijk naar te wijzen en "kijk eens!" te roepen.
Terwijl ik inmiddels zeker 20 keer heb gezegd (gebedsmolenmodus aan): "Wat de MCP betreft, kunnen we coaten ongeacht de opbouw van de te verplaatsen Agfa-gietmachine, bij de MCC helaas niet" (herhalingsmodus uit).
Dat er momenteel hiaten in het MCP-assortiment zitten, had ik al vóór de verkoopstart van de eerste partij aangekondigd en daarom om voorreservering gevraagd.
Waarom is dat zo?
(Degenen die hier altijd meelezen, kunnen deze alinea nu overslaan).
We hebben de eerste productie volledig uitgevoerd op de kleine proefvulinstallatie in de voormalige onderzoekslaboratoria van Agfa Leverkusen. Dat is een ketel van 40 liter. Om slechts 20.000 m² papier te produceren, moet deze ketel meer dan 20 vulbeurten uitvoeren.
Dat is voor PE-papier bij de huidige marktprijzen totaal onrendabel. We wilden echter vóór de Photokina met het materiaal op de markt komen.
Daarom hebben we ook om voorreserveringen gevraagd, zodat we iedereen die dringend MCP nodig had voldoende papier konden sturen, en hebben we geen leveringen aan grootafnemers gedaan en geen printerrollen verpakt.
Alle desbetreffende aanvragen worden doorverwezen naar begin 2009 en tot nu toe heeft iedereen dat ook begrepen.
Het gaat nu eenmaal zoals het gaat.
De volgende stap was dan na de Photokina bij InovisCoat de grote ketel (zo'n ketel heeft ADOX niet, ADOX plant met Bad Saarow slechts een nichefabriek) operationeel te krijgen. Dat is inmiddels gelukt en we produceren momenteel emulsie voor de eerste industriële gietbeurt.
De verwachte gietdatum is in januari-februari.
Daarna volgen het uitharden, de kwaliteitscontrole en de verpakking.
De eerste leveringen uit deze gietbeurt kunnen in maart plaatsvinden, als alles goed gaat.
Vanaf deze productie zouden er eigenlijk geen leveringsonderbrekingen meer mogen optreden.
Dan is het overzetten van de productie naar onze eigen machine nog de enige hindernis die voor ons ligt. De geplande hoeveelheid zou echter voldoende moeten zijn om ook de "geruchten" over de pessimistische deadline af te kunnen wachten.
We blijven in ieder geval aan de bal en doen wat we kunnen.
Veel licht en een goede start van het nieuwe jaar,
Mirko
MirkoBoeddecker
Goed nieuws.
De derde MCP-gietstukken zijn klaar en door de kwaliteitscontrole gekomen.
We bereiden nu de verpakking voor, bestellen de verpakkingsmaterialen en stellen momenteel het snijplan op.
Naar verwachting zullen de eerste formaten over ongeveer 3-4 weken binnenkomen.
Mirko
Tandemfahren
Hé Mirko!
Ook al is je "geslacht onbekend", iemand moet het toch eens zeggen: je bent echt een geweldige kerel!
Nu moet ik alleen nog wachten tot jullie de APX-familie uit het graf halen, dan verdient ieder van jullie de titel EERWAARDIGE MEESTER.
Frank
cfb_de
Hé Mirko!
Ook al is je "geslacht onbekend", iemand moet het toch eens zeggen: je bent echt een geweldige kerel!
Nu moet ik alleen nog wachten tot jullie de APX-familie uit het graf halen, dan verdient ieder van jullie de titel EERWAARDIGE MEESTER.
Frank
Deze titels verlenen we pas na de MCC.
Tot dan moet mijn bevestiging van Mirko's werkelijke bestaan volstaan.
Franz
gr00vemaster
Ik ben echt enthousiast over het papier, maar helaas is het niet verkrijgbaar in het formaat 13x18. Dat formaat heb ik nodig om afdrukken rond te delen, enzovoort. Komt er binnenkort weer iets binnen, Mirko?
MirkoBoeddecker
Hallo,
De formaten 13x18 en 18x24 (de twee ontbrekende formaten) komen hopelijk eindelijk over twee weken binnen.
We hadden eerst een behoorlijke vertraging bij de levering van de witte dozen en daarna zat de snijmachine vast met een grote order voor gekleurd papier.
Maar dat waren dan ook de laatste formaten die nog "aangevuld" moesten worden. Daarna hoeven we alleen nog maar bij te vullen.
Mirko
cfb_de
Hallo Mirko,
Aangezien ik MCP voorlopig niet nodig heb (daar zijn jij en mijn aanstaande verhuizing “schuldig” aan), wil ik alleen even opmerken: je vorige avatar was mooier.
Wat betreft mijn behoefte aan MCP: ik ga verhuizen. En in september heb ik dan de grote Laborator in mijn vaste Duka staan; de nieuwe woning biedt namelijk die luxe. Weliswaar met een plafondhoogte van slechts 2,15 m, maar je kunt de plaat ver naar beneden laten zakken of, indien nodig, de "kleine" voor 6x6 en KB ernaast opbouwen...
De kelder is ook verwarmd, water en afvoer leggen we de komende weken aan.
Franz