Hoi
Bedankt voor de reacties.
@Franz
:
Ja, dat is echt top, die CHM-films. De Ilford-films hebben indruk op me gemaakt, maar waren op de lange termijn te duur voor mij (voor mijn verbruik tenminste) :) Daar is de CHM een goed alternatief ;)
@Martin
:
Ja, bij de CHS-films ziet het er blijkbaar slecht uit met de gegevens... ik heb al overal gekeken. De tijden zijn voor mij niet zo belangrijk, omdat je die meestal toch aan je eigen proces moet aanpassen... maar je zou wel een richtlijn hebben. Toen ik vandaag op de ADOX-pagina naar eventuele datasheets voor de CHM zocht, kwam ik er pas achter wat CHS eigenlijk is :)
De beschrijving klinkt eigenlijk best goed... maar je komt eigenlijk alleen te weten dat de film enorm veel korrel heeft en dat de foto's eruitzien alsof ze bijna 100 jaar oud zijn :lol: Ik had ook graag wat meer gedetailleerde gegevens gehad, zoals curves, resolutie, enz...
@Volker
:
Ja, de ONTWIKKELTIJDEN ;)
Bij Ilford, als ik hier in de verpakking kijk, staan van alle films die ik heb gezien de MEESTE externe ontwikkelaars erop. Je zou praktisch kunnen zeggen dat er bijna ALLEEN externe ontwikkelaars worden vermeld :lol:
En bij Fomapan heb ik onder andere ook nog Kodak, Ilford en Tetenal staan ;)
En hier nogmaals voor iedereen, voor het geval iemand de tijden van een film-ontwikkelaarcombinatie niet weet:
Film-/ontwikkelaaroverzicht.
Gewoon linksboven in de velden selecteren ;)
Groeten,
Andi