CPD
Hallo allemaal, en vooral Mirko,
hoe ziet de achterkant van de Fotoman 4x5" eruit? Dat is toch geen internationale achterkant, of vergis ik me?
Het gaat om het gebruik van rolfilmmagazijnen. Werken de inschuifbare cassettes? Waarschijnlijk wel! Maar de vraag is of het transportmechanisme en de "filmhouder" bij "staand" niet in de weg zitten voor de zoeker (tenzij je de cassette ook van onderaf kunt inschuiven, dan zit hij bij andere camera's in de weg voor de statiefkop ;) ).
Hoe zit het met "niet-in-schuifbare cassettes" zoals de Linhof-Rollex? Die moeten toch eigenlijk passen op de Grafmatic-adapter die in de catalogus wordt genoemd. Of zie ik dat verkeerd? Wat kost deze adapter?
Zoekmaskers kun je toch bijbestellen. Of niet? Bij RF zou de zoeker dan voorzien moeten worden van een ander (kleiner) masker.
Met vriendelijke groeten
CP
CPD
Hallo,
Tot een half uurtje geleden dacht ik nog dat deze Fotoman-camera’s een soort huismerk van Impex waren, maar toen ik even op internet rondkeek, vond ik de Fotoman-homepage en – nu ben ik echt enthousiast – ontdekte ik daar een camera die in grote lijnen overeenkomt met wat ik al een tijdje zoek. :blink:
Kan ik de camera's en accessoires die niet in de Impex-catalogus staan ook via Impex bestellen, of moet ik daarvoor een ticket naar het Rijk van het Midden kopen? – Dat laatste zou wel iets hebben (een vriend reed met de trein van Berlijn naar Peking – spannend! ;) ), maar het past op dit moment niet zo goed in mijn agenda.
Wat zou die superchique Shift-camera, als je die via jullie zou kunnen kopen, ongeveer kosten?
Groeten
CP
MirkoBoeddecker
Hallo CP,
Je kunt grofweg uitgaan van: prijs in USD = verkoopprijs in euro’s (netto).
Met het koersverschil dekken we de vracht- en douanekosten (samen ongeveer 30%).
Afhankelijk van de koers van de dollar gaan we ook nog iets met de prijs omlaag.
Op dit moment zouden we ca. 10%-15% aftrekken, aangezien de dollar onder de 1,30 EUR staat.
Groeten,
Mirko