Sandra
Hallo Mirko,
hallo allemaal,
helaas heeft de heer Moersch mijn favoriete papier, Moersch Select Shedlight G2, niet meer in het assortiment...
(baryt, kartondik, glanzend wit, glad, stevig gegradueerd en reageert prachtig op verschillende ontwikkelaars – ik heb SE1 sepia, SE2 warm en SE6 blauw; het zou ook prachtige lith-prints opleveren, wat ik nog niet heb uitgeprobeerd)
Ik ben op zoek naar een papier met zo veel mogelijk vergelijkbare eigenschappen.
Mirko, welk van jullie papiersoorten komt hier het dichtst bij? Adox Nuance? Of MCC 111? (-->zoals in de catalogus beschreven "geeft een prachtige warme toon in warmtoonontwikkelaars en een scherpe koude toon in koudtoonontwikkelaars", gecombineerd met een behoorlijke D-Max – in die richting moet het gaan)
Bedankt en hartelijke groeten
Sandra
Sandra
Hallo,
Mag ik mijn verzoek nog even onder de aandacht brengen? ;)
Ik zou het erg op prijs stellen als ik een reactie zou krijgen.
Met vriendelijke groeten,
Sandra
In een notendop:
*Moersch Select Shedlight G2 --> op zoek naar een papier met zo veel mogelijk vergelijkbare eigenschappen*
MirkoBoeddecker
Daarin was Forte Museum Papier vergelijkbaar met ADOX Museum.
Nuance lijkt daar het meest op uit het huidige assortiment, omdat het ook een vaste gradatie heeft.
Bergger komt ook in de buurt, maar is multigrade.
Fomtone reageert goed op verschillende ontwikkelaars.
Helaas is er geen ideale vervanging. Je zult voor jouw specifieke toepassing de meest geschikte moeten zoeken.
Met vriendelijke groeten,
Mirko
Sandra
Hallo Mirko,
bedankt ;)
Groeten
Sandra