Hallo Peter,
bedankt voor je reactie.
Je hebt helemaal gelijk... maar: tot nu toe hebben we nog helemaal geen vervormingen hoeven melden :(
Dat het altijd gaat om "geplande gietcampagnes" of de "geplande productiestart", daar heb ik echt nooit enige twijfel over gelaten. Ik had ook helemaal niets anders kunnen schrijven.
Al in de eerste bijdrage stond er in grote lijnen: "Dit zijn onze successen tot nu toe. Dat is waar we naartoe willen. Maar het kan ook allemaal nog misgaan".
We werken hier hard en continu aan deze zaak. Al 2 jaar lang. Ik heb over afzonderlijke delen van dit project gecommuniceerd – vooral ook om de gebruikers bij de les te houden.
Voor een derde partij, die niet bij de productie betrokken is, is het natuurlijk veel makkelijker om op een later moment, als er meer feiten op tafel liggen, een iets preciezere uitspraak te doen.
Of het juni wordt of dat onze aankondiging (maart plus drogen + verpakken) ergens anders ligt, weten we op dit moment echter allemaal niet.
We hebben MCP vorige week laten gieten. Of het marktrijp is, zal natuurlijk pas na de kwaliteitscontrole blijken.
We doen in ieder geval ons best om zo snel mogelijk met het materiaal te komen. De restvoorraden raken nu eindelijk op, dus de weg is vrij voor nieuw materiaal.
Met mijn bijdrage hierboven wilde ik vooral proberen deze doelbewust verspreide verwarring te ontrafelen.
Aangezien dit blijkbaar nog steeds doorgaat, zal ik dit nu nogmaals toelichten.
1) Het gaat vooral om een
aankondiging van een concurrent.
Houd hier alstublieft rekening mee bij uw beoordeling van de zaken en lees alstublieft heel nauwkeurig wat er staat.
2) Het is heel belangrijk om te begrijpen dat het juist
geen aankondiging van Agfa was.
En ik kan me ook echt heel moeilijk voorstellen dat Agfa ooit een soortgelijke (misleidende) aankondiging zou doen. Het gebruik van de Agfa-ruit helemaal bovenaan deze aankondiging vind ik overigens juridisch zeer twijfelachtig. De uitgevers zouden er goed aan doen deze weer te verwijderen, maar dat terzijde.
3) De concurrent schrijft in zijn aankondiging boos:
...heeft het bedrijf AGFA-Gevaert blijkbaar de ontwikkeling van nieuwe materialen in gang gezet en deze stilletjes tot marktrijpheid gebracht.
Hier moet vooral het woord "blijkbaar" worden opgemerkt.
4) Op een andere plaats houdt de aankondiger de achterdeur nog iets verder open. Hier schrijft hij direct onder zijn aankondiging, waarin niet is bezuinigd op rood en vetgedrukte letters en waarin de aanduiding MCP 310/312 natuurlijk ook niet mag ontbreken: "Wij handelen niet in officiële opdracht van derden."
Hier is de link:
http://www.aphog.de/forum/viewtopic.php?t=4108
Conclusie:
Ik wil dat jullie allemaal begrijpen wat hier aan de hand is. Dit zogenaamde "nieuws van het jaar" heeft een heel specifiek doel. Het is duidelijk welk.
Deze "aankondiging" had zeker niet tot doel de heropleving van de MCP/MCC te bevorderen. En het is ook gelukt. Iedereen is opgewonden – iedereen interpreteert iets anders uit de tekst – bijna iedereen krijgt een indruk die niet overeenkomt met de feiten.
De initiatiefnemer leunt waarschijnlijk genotvol achterover, observeert de gevolgen van de daad en als het misgaat, verwijst men gewoon naar de ingebouwde achterdeurtjes.
Het is alleen jammer dat een onafhankelijk, werkelijk uitstekend en waardevol platform voor analoge fotografie, dat ik zeer waardeer, zich in deze vorm heeft laten misbruiken.
Het heeft de zaak in ieder geval geen goed gedaan.
Ik denk dat het echt het beste is voor alle betrokkenen om er nu een punt achter te zetten, voordat het project uiteindelijk toch nog schade oploopt.
Dan krijgt namelijk niemand van de betrokkenen papier.
Met vriendelijke groeten,
Mirko