Gast
:ph34r:Jelikož jsem se na tomto fóru zaregistroval teprve nedávno,
nejprve bych vás všechny rád pozdravil.
Těší mě, že je tu přece jen spousta analogových nadšenců,
kteří s sebou nosí své, někdy i „staré“, poklady.
Co se mě týče, je mi 42 let a pracuji jako radiotechnik
v elektronické firmě. Fotografování se věnuji už několik
let. KB NIKON F80 ANALOG, zkusmo s vypůjčeným digitálem Canon,
který mě osobně nebavil.
Před rokem jsem dostal darem Pentacon Six a různé objektivy.
(35 mm, 50 mm, 80 mm, 180 mm a 500 mm) Protože digitál je lepší?! Podle slov dárce. (Moje štěstí)
Od té doby jsem si pořídil DUKA se vším, co k tomu patří.
Nasbíral jsem nějaké zkušenosti a to krásné na tom je, že mě to moc bavilo.
Problémy mi momentálně dělá P.Six při chladném počasí pod 5 °C.
Po mnoha poruchách v síti jsem fotoaparát rozebral, vyčistil
a namazal plně syntetickým hodinovým olejem.
Celkově funguje lépe než předtím, ale při teplotách blízko 0 °C zůstává látková
závěrka při všech časech otevřená asi o 1 mm.
Pro mě se naskýtá otázka:
Poslat fotoaparát na opravu (bude pak skutečně fungovat při teplotách pod nulou?)
Přejít na jiný fotoaparát s přáním, abych mohl nadále používat objektivy. (Hassel.,
Kiev atd.)
V zimě jezdím hodně na motorce fotit, aniž bych měl
možnost udržet vybavení v teple.
Fotoaparát bez akumulátoru nebo baterie by se mi líbil.
Při těchto teplotách digitální fotoaparáty často selhávaly. Problémy s kapacitou akumulátoru při dlouhých
expozicích byly otravné.
Byl bych vděčný za tipy a informace ohledně dalšího používání Six nebo jiných těl v těchto podmínkách
.
Cenové rozpětí by mělo být 500 €
cfb_de
Ahoj Dirku,
Fotoaparáty P-Six mají ze své podstaty nevýhodu v opravdu chladném počasí. Funguje u tebe expozice 1/125 i při teplotách pod 0 °C? Ne? Pak je tvůj fotoaparát případ pro profesionální servis. Například u firmy Baier v Emmendingenu, Olbrich v Gölitzu, Krenkel v Treuenu nebo u mnoha dalších.