Gast
:ph34r:Ponieważ dopiero co zarejestrowałem się na tym forum,
na początek chciałbym się wszystkim przywitać.
Cieszę się, że wciąż jest tu sporo miłośników fotografii analogowej,
którzy korzystają ze swoich, niekiedy „starych”, skarbów.
Jeśli chodzi o mnie, mam 42 lata i pracuję jako technik radiowy
w firmie elektronicznej. Fotografią zajmuję się już od kilku
lat. KB NIKON F80 ANALOG, na próbę z wypożyczonym cyfrowym Canonem,
który osobiście nie sprawiał mi żadnej frajdy.
Rok temu dostałem w prezencie Pentacon Six i różne obiektywy.
(35 mm, 50 mm, 80 mm, 180 mm i 500 mm) Bo cyfrowy jest lepszy?! Według słów darczyńcy. (Moje szczęście)
Od tego czasu kupiłem DUKA wraz z całym niezbędnym osprzętem.
Zebrałem trochę doświadczenia i co najlepsze, sprawiło mi to wiele radości.
Obecnie mam problem z P.Six przy niskich temperaturach poniżej 5°C.
Po wielu poszukiwaniach w sieci rozebrałem aparat, wyczyściłem go
i nasmarowałem w pełni syntetycznym olejem zegarkowym.
Ogólnie działa lepiej niż wcześniej, ale w temperaturze bliskiej 0°C kurtyna
pozostaje otwarta o około 1 mm przy wszystkich czasach naświetlania.
Powstaje dla mnie pytanie:
Wysłać aparat do naprawy (czy wtedy rzeczywiście będzie działał w temperaturach poniżej zera?)
Przejść na inny aparat z nadzieją, że będę mógł nadal korzystać z obiektywów. (Hassel.,
Kiev itp.)
Zimą często jeżdżę na motocyklu, aby robić zdjęcia, nie mając
możliwości ogrzania sprzętu.
Aparat bez akumulatora lub baterii byłby dla mnie idealny.
W takich temperaturach aparaty cyfrowe często zawodziły. Problemy z pojemnością akumulatora podczas długich
ekspozycji były irytujące.
Byłbym wdzięczny za wskazówki i informacje dotyczące dalszego użytkowania modelu Six lub innych korpusów w tych warunkach
.
Przedział cenowy powinien wynosić 500 €
cfb_de
Cześć Dirk,