Petzi
Hallo Mirko,
De BRD bestaat al sinds ongeveer 1989 niet meer. Je kunt gewoon Duitsland schrijven. :)
SCNR
CapitanoPiccolomini
De afkorting „BRD“ werd door Oost-Berlijn altijd gebruikt als symbolische afbakening ten opzichte van de afkorting „DDR“. Dit kwam met name doordat Bonn zich er voortdurend van bewust was de enige legitieme Duitse staat te zijn en daarom ook de term „Duitsland“ voor zichzelf opeiste.
Terwijl de benaming „BRD“ in het Oost-Duitse taalgebruik ingeburgerd was, was en is deze daarentegen in de Bondsrepubliek ongebruikelijk (en officieel ongewenst).
In West-Duitsland kwam de benaming „BRD“ vroeger vaak voor in links-extremistische publicaties – waarschijnlijk in een poging om afstand te nemen van de staat en uit solidariteit met de Oost-Duitse kameraden.
Hiermee moet hierna nog worden besproken in wiens traditie kameraad Bödecker staat en welke invloed dit heeft op de verzending van fotochemische producten.
Groeten Klaus, eveneens SCNR
MirkoBoeddecker
wat je allemaal tegenkomt.
Nou ja, de reden waarom BRD in de verzendvoorwaarden staat, gaat terug naar het eerste bestelformulier uit 1991. In die tijd waren kopieën nog erg duur en er moest zoveel mogelijk op, dus moest er een afkorting komen.
BRD is voor mij de afkorting voor Bundesrepublik Deutschland, zonder enige politieke bijsmaak.
Maar voordat hier politieke geloofsoorlogen uitbreken, verander ik dat snel even en sluit ik de thread maar beter af.
Bedankt voor de tip.
Groeten,
Mirko