tilde
Hallo,
Ik ben van plan een vergroter aan te schaffen en twijfel nog tussen de Durst M 601 en de M 605.
Van de M 605 weet ik dat je de kop kunt draaien voor projecties op de vloer of aan de muur.
Als de M 601 dat ook kan, zou ik die kopen, omdat hij gewoon goedkoper is.
Maar misschien zijn er nog andere voordelen van de M 605 ten opzichte van de M 601.
Op internet heb ik helaas vrijwel geen technische informatie over de apparaten kunnen vinden.
Misschien kan iemand van jullie me verder helpen.
Alvast hartelijk dank!
Flo
cfb_de
Hallo Flo,
De M601, waarop ik destijds heb geleerd, was draaibaar. Toch raad ik je eerder de M605 aan. Er is veel meer toebehoren op de markt, het warmtebeheer is niet zo primitief en de kleurkop is repareerbaar, kan later worden omgebouwd voor splitgrade en is aanzienlijk steviger gebouwd.
Dat waren de redenen voor mijn beslissing om niet uit nostalgie weer een M601 te kopen.
Met vriendelijke groeten,
Franz
huehnerhose
Hoi,
Ik wil je even een vraag stellen, Franz, in verband met "meer onderdelen op de markt"... waar kan ik een 50 mm-condensor vinden? Ik heb de M605 alleen met condensor, maar helaas alleen een 80 mm... dat zorgt in combinatie met een 50 mm-lens bij een wijd open diafragma al snel voor lichtverlies aan de zijkanten... daarom gebruik ik momenteel vaker mijn 305...
Vroeger werd dat spul via Tetenal verkocht... maar ze schreven me dat ze het niet meer verkopen...
Hartelijk dank en groeten
Sebastian
cfb_de
Hallo Sebastian,
ofwel op de tweedehandsmarkt, of (misschien) nog rechtstreeks bij Durst. Condensatoren zijn en waren echter zelden verhandelde onderdelen.
Met vriendelijke groeten,
Franz
piu58
Ik heb een 601. Hij is draaibaar en kan Scheimpflug-opnames maken. Er zit een kleurenmengkop op. Ik zie niet in dat ik met dit apparaat problemen zou krijgen met de levensduur of de warmteontwikkeling. Een enorme verbetering ten opzichte van mijn vorige Opemus4.
tilde
Hallo allemaal,
bedankt voor de tips.
Ik heb een 601 met kleurenmengkop gekocht en ben er helemaal tevreden mee.
Flo