Gast
Hallo allemaal,
Ik ben een actieve gebruiker van mijn Opemus 6.
Ik gebruik hem voor KB en ook voor 6x6.
Alleen heeft de filmhouder een probleem. De opening is niet op volledig formaat. Dat wil zeggen: het uitsnijdingsgebied van het masker is ongeveer 54x54 mm. Helaas kun je dat ook niet bijwerken, omdat de hele constructie zo is ontworpen. Vraag: is er een filmhouder voor de Opemus 6 waarmee je op volledig formaat kunt afdrukken (met de mooie filmrand)?
Of hoe lossen jullie dit op?
Bedankt voor jullie antwoord.
Groeten, Martin
MirkoBoeddecker
Daarvoor bieden wij de Opemus-kunststof platforms aan.
Deze staan in de catalogus bij de Meopta-reserveonderdelen.
Het plastic kan eenvoudig worden bijgevijld tot een afmeting van maximaal 70 x 70.
Groeten,
Mirko
cfb_de
Ook het plaatwerk kun je vijlen. Dat gaat zelfs makkelijker dan bij dat plastic spul, omdat het wat steviger is.
Met vriendelijke groeten,
Franz
Gast
Bedankt Mirko en bedankt Franz
Nu hoef ik alleen nog maar te kiezen :-)
Oké.
Groeten, Martin
MirkoBoeddecker
Franz,
hoe heb je de onderste laag en de verschuifbare maskers verwijderd zonder dat het podium gaat wiebelen en het licht gaat strooien?
Weet je zeker dat je dit niet verwart met de inlegmaskers?
Die kun je gemakkelijk wegvijlen, maar dat heeft alleen zin bij de Magnifax, want bij de Opemus is het gat in het podium nu eenmaal te klein.
Groeten,
Mirko
cfb_de
Hallo Mirko,
Bij het metalen 5-delige platform zijn er 5/10 gelukt. Er waren geen problemen met de maskerbanden.
Bij het 6-delige platform heb ik de inlegmaskers erin gezet. Geen enkel probleem.
Ik heb beide platforms bij jou gekocht, en de inlegmaskers grotendeels ook. Je had geen 24x24 en 13x17 (ons telefoongesprek in 2003; ja, ik maak aantekeningen van telefoongesprekken, een oude gewoonte uit mijn tijd als zelfstandige).
Met vriendelijke groeten,
Franz