fotolux
Ahoj,
jsem v vyvolávání černobílých negativů ještě docela nováček, právě jsem vyvolala své první dva filmy Tmax100 v RODINALu 1+25 (5,5 min, 5 min fixace) a jsem trochu na pochybách... Momentálně schnou ;-)
Mají růžový nádech... u mých Trx400 tomu tak není?!?!
Je to normální?
Jak by to vypadalo při skenování v režimu RGB??
Těším se na vaše odpovědi!
Oliver
cfb_de
Ahoj Olivere,
to je normální (v tom smyslu, že „se to stává“), ale dobré to není. Ochrana proti světelným kruhům se nerozpustila úplně. Můžeš zkusit tři věci: dodatečné fixování, dodatečné opláchnutí nebo… pověsit film na tři dny do okna.
Jak to bude se skenováním, to nevím.
Filmy TMax vyžadují podstatně delší dobu fixace, mimo jiné i z tohoto důvodu, a rychleji vyčerpávají fixační lázeň (obsah jodidu v emulzi). Zatímco u klasických filmů je namáčím v litru fixační lázně, u filmů TMax povoluji maximálně čtyři (X55 1+7).
S pozdravem,
Franz
fotolux
Ahoj Františku, moc děkuji!
Jelikož jsem pro streetovou fotografii přešel na černobílou a chci si film vyvolávat sám, hledám pro své účely ten správný film... V mokrém vyvolávání se mi nejvíc líbí TRX... jen jeho skenovatelnost je průměrná.
Jaký film používáš ty?
S pozdravem
Oliver
PS: Co se stane s filmem, když ho nechám viset v okně?
cfb_de
Ahoj Olivere,
Filmy si pořizuji podle potřeby, stejně tak i vývojky. Momentálně pokrývám své potřeby v oblasti malého formátu pomocí HP5+ a TMax400, v závislosti na zamýšleném účelu a požadované citlivosti je vyvolávám v RODINALu nebo Spur HRX-II.
Ve středním formátu je a zůstává to HP5+, Efke/ADOX 50 právě mizí ve prospěch TMax100, občas se do foťáku dostane TMax400. Vývojky jsou rovněž RODINAL a HRX-II, občas si připravím vlastní.
Pro GF plánuji (fotoaparát ještě není kompletní) nejprve Fomapan-100/Classic-400/RODINAL. Pro příležitostné focení s Minoxem používám Delta100/TMax100 (co zrovna mám po ruce) a vyvolávám v HRX-II.
S pozdravem,
Franz