fotolux
Cześć,
jestem jeszcze dość początkujący w wywoływaniu negatywów, właśnie wywołałem moje pierwsze 2 rolki Tmax100 w RODINALU 1+25 (5,5 min, 5 min utrwalania) i nie jestem pewien, czy wszystko poszło dobrze... W tej chwili się suszą ;-)
Mają różowy odcień... w przypadku moich filmów Trx400 tak nie jest?!?!
Czy to normalne?
Jak to będzie wyglądało podczas skanowania w trybie RGB?
Czekam na Wasze odpowiedzi!
Oliver
cfb_de
Cześć Oliver,
To normalne (w sensie „zdarza się”), ale nie jest to dobre. Filtr przeciwhalo nie rozpuścił się całkowicie. Możesz spróbować trzech rzeczy: ponownego utrwalenia, ponownego płukania lub… powieszenia filmu na trzy dni w oknie.
Nie wiem, jak to wygląda w przypadku skanowania.
Filmy TMax wymagają znacznie dłuższego czasu utrwalania, m.in. z tego powodu, i szybciej zużywają utrwalacz (zawartość jodu w emulsji). Podczas gdy w przypadku klasycznych filmów zanurzam je w litrze utrwalacza, w przypadku filmów TMax dopuszczam maksymalnie cztery (X55 1+7).
Pozdrawiam serdecznie,
Franz
fotolux
Cześć Franz, wielkie dzięki!
Ponieważ w końcu zdecydowałem się na SW do fotografii ulicznej i chcę sam wywoływać zdjęcia, szukam jeszcze odpowiedniego filmu do moich potrzeb... W procesie wywoływania na mokro najbardziej podoba mi się TRX... tylko jego skanowalność jest średnia.
Jakiego filmu używasz?
Pozdrawiam
Oliver
PS: Co się stanie z filmem, jeśli zostawię go w oknie?
cfb_de
Cześć Oliver,
Filmy wybieram w zależności od potrzeb, podobnie jak wywoływacze. Obecnie na potrzeby formatu KB używam HP5+ i TMax400, w zależności od zamierzonego efektu i pożądanej czułości wywołuję je w RODINALu lub Spur HRX-II.
W formacie średnim jest i pozostaje HP5+, Efke/ADOX 50 właśnie odchodzą na rzecz TMax100, od czasu do czasu do aparatu trafia TMax400. Wywoływacze to również RODINAL i HRX-II, od czasu do czasu własna mieszanka.