Hoi!
...als je ... niet ziet dat het ER is, maar het meteen zou merken als het WEG was -- als je begrijpt wat ik bedoel.
Ja, ik snap het: zo gaat het met veel oudgedienden... B)
Maar terug naar de kwestie:
Allereerst bedankt voor de info!
De bekende van wie ik de uitrusting (ja, het is voor KB) heb, had me Agfa-films en Agfa's RODINAL aangeraden – maar met de opmerking dat Agfa alleen nog als restvoorraad verkrijgbaar is.
Het zou (zeker voor het begin) niet zo slim zijn om je te richten op iets dat binnenkort niet meer verkrijgbaar zal zijn.
Als alternatief wordt Ilford aanbevolen – maar dat lijkt me voor het begin, om te proberen, een beetje duur.
Ik heb op internet (niet alleen) in de online catalogus van FOTOIMPEX rondgekeken – en ben een beetje overweldigd door de veelheid aan mogelijkheden.
En er zijn merken waar ik nog nooit van had gehoord: Efke, ADOX, Foma, Spur, Moersch en nog veel meer – wat het er niet makkelijker op maakt.
Voor het begin zou het voor mij belangrijk zijn om überhaupt foto's op papier te krijgen – maar met de optie om met de eenmaal gekozen materialen (dat wil zeggen film-, papier- en ontwikkeltypes) ook daadwerkelijk eens een goede foto te maken.
Ik heb geen idee wat ik bijzonder mooi zal vinden – ik weet alleen wat ik niet wil: vage foto's waar alles in elkaar overloopt en foto's die er zo gerasterd uitzien als de winnende foto's uit het tijdschrift Neues Deutschland van de LPG-wedstrijd "Die geradesten Furchen" uit 1975... (ondanks alle onzin: het zou al een succeservaring zijn om tenminste zoiets voor elkaar te krijgen)
Welke "standaard"-combinaties gebruiken jullie hier zoal – en waarom juist deze?
Thomas