monochrom
Hallo allemaal,
Bij mijn Contax RX (KB SLR) klapt de spiegel pas ongeveer een minuut na het afdrukken weer naar beneden. Zo is fotograferen natuurlijk geen pretje – daarom heb ik de camera naar de Nikon-reparatieservice in Hamburg gebracht. Zij waren zo vriendelijk om mijn Contax weer in orde te maken.
Op de kostenraming staan nu materiaalkosten van 14 euro, terwijl de arbeidskosten met maar liefst 180 euro voor mijn studentenbegroting toch wel wat aan de hoge kant zijn. Op mijn vraag kreeg ik te horen dat het spiegelsysteem en de spiegeloverbrenging gereviseerd en opnieuw afgesteld moesten worden. Is dat echt zo ingewikkeld? Is er hier iemand die technisch zo onderlegd is dat hij mij kan vertellen of de kosten redelijk zijn?
Ik zou ook nog de optie hebben om de camera op te sturen naar het bedrijf Tritec, dat de reparatie van Contax-camera's heeft overgenomen. Dat zou natuurlijk alleen zin hebben als de totale 220 euro bij Nikon absoluut te hoog is.
Hartelijk dank voor jullie antwoorden!
Matthias
PeterVolkmar
Hallo,
Bel eens even naar "JRK-Service". Die man heeft vroeger bij Contax de service verzorgd en voert nog steeds reparaties uit. Hij kon me zonder problemen vertellen wat een nieuw "doekje" inclusief vervanging voor de sluiter van een RTS II zou kosten – als die nog te krijgen waren ;-)
JRK-Service 040-86680342
Groeten, Peter
Renate
Hallo,
Ik voer af en toe zelf eenvoudige reparaties aan mijn camera’s uit. Dat kost me vele uren.
Als iemand twijfelt of dergelijke reparaties echt zo ingewikkeld zijn, moet hij of zij een defecte camera aanschaffen en proberen deze eens uit elkaar te halen. Als men dan nog zin en geduld heeft, kan men proberen deze weer in elkaar te schroeven.
180 € is ongeveer 3 werkuren. Dat is verdomd snel voor zo'n probleem.
Met vriendelijke groeten
Renate