PeterVolkmar
Hallo,
Ik kon de Eco 100 niet vinden in de nieuwe catalogus (pdf). Is deze uit het assortiment gehaald?
Groeten, Peter
PeterVolkmar
Hallo,
Ik wilde me vanwege alle ophef rond Keulen niet opdringen, maar er zou toch op zijn minst één iemand moeten zijn die na ruim twee weken het antwoord op mijn vraag weet – helaas beter dan sommige (min of meer) behulpzame medewerkers van de bestellijn.
Groeten, Peter
Schwedenstahl
Hallo, wat betreft de Eco 100: ik heb er tijdens mijn laatste bezoek aan Berlijn even naar gevraagd in de winkel. Zo te zien is hij momenteel niet verkrijgbaar. De vriendelijke verkoper zei echter dat het niet uitgesloten is dat hij weer verkrijgbaar komt.
Tja
Groeten
Marwan
PeterVolkmar
Hallo,
Bedankt voor je reactie, ik had eigenlijk gehoopt op een ‘officiële verklaring’ van Mirko.
Toen ik telefonisch bestelde, werd mij ook al verzekerd dat het op voorraad was, maar het kwam niet; omgekeerd werd er gezegd dat het niet op voorraad was, waarna ik het ook ergens anders heb besteld en het uiteindelijk twee keer had...
Groeten, Peter
MirkoBoeddecker
Hallo Peter,
sorry, maar ik lees dit pas nu.
Na de beurs hadden we het hier erg druk met verbouwingen, inventarisatie en het implementeren van nieuwe software enz.
Daardoor heb ik het forum een beetje verwaarloosd.
ECOS hebben we voorlopig niet meer in ons assortiment, omdat de fabrikant niet in staat was om vóór de bestelling kwaliteitsmonsters te leveren, zoals hij dat de eerste keer nog wel had gedaan.
De ECO was ondanks zijn prijs ook niet bepaald een verkoophit. Bovendien kun je op één hand tellen dat hij voor ons ook geen winstgevend product was, want aan een film van 85 cent netto kun je onmogelijk meer dan 10-15 cent verdienen (als het patroon, de ondergrond, zilver en gelatine al 56 cent per stuk kosten) en dat was te weinig voor de verwerking.
We hebben nog niet helemaal afscheid genomen van de film, maar voorlopig is het gewoon te ingewikkeld om hem aan te schaffen met het te verwachten bescheiden rendement op de investering.
Groeten,
Mirko
PeterVolkmar
Hallo Mirko,
Geen probleem, ik ben geduldig!
Volgens de beschrijving in de catalogus (die bij Holga staat...) kwam ik er gewoon niet op om de film te proberen, zo goedkoop was hij ook weer niet – ik heb het bijvoorbeeld over 50 vellen 4x5 ADOX CHS 100 voor 22 euro versus 50 vellen Eco voor 16.
Onlangs heb ik 2 vellen gekregen om te testen en de eerste indruk was echt goed. Iets te hard, dus ik had hem korter moeten ontwikkelen. Voor een definitief oordeel heb ik te weinig materiaal. Bij een vergroting naar 40x50 zie je de korrel wel als je er dichtbij komt, maar niet overdreven en bovendien is het mooi. De grijstinten zien er goed uit, ik had de film graag nog eens rustig getest, ik denk dat hij voor heel wat dingen goed bruikbaar is.
Groeten, Peter